N.A. die ik al had. Nu heb ik er 2,5

Ik ben als een blok gevallen voor de Seiko 0634- 5019. Dat is al even geleden. Toen heb ik er één uit de klauwen van de kliko gered. Dit horloge komt elke keer weer op mijn weg. En ik kan er geen nee tegen zeggen…

Zo ook laatst. Bij het zoeken naar een Artemide bedlamp vond Marktplaats het een goed idee om mijn feed te vullen met horloges. Dat is op zich logisch aangezien ik allleen maar naar horloges zoek op Marktplaats, maar nu zocht ik een lamp.

En daar was ze. Mijn zwak. Ik wilde door met de bedlamp maar het lukte niet. Het kon niet. Het mocht niet.

Een seiko 0634 5019. Met een donor erbij met gaar scherm en halve band.

Ja… het was al te laat. Ineens had ik een mail gestuurd naar de verkoper. Had het niet eens echt door…

De volgende dag was ik onderweg naar Schiedam om de Seiko op te halen. De verkoper wilde eerst over mijn bod nadenken maar nadat ik had beloofd zeer goede koffiebonen mee te nemen ging hij overstag. Yes. Goede communicatie is het halve werk.

Horloge’s in ontvangst genomen, knopjes getest, koffie op de mat gezet (2,5 m) en tevreden naar huis.

Daar aangekomen band op maat en genieten…

Madder vakkers nog an toe… dit meen je niet… ineens ging het scherm raar doen…
Na het binnensmonds toewensen van allerlei zaken waaronder covid19 direct een foto gestuurd naar de verkoper. Die had dit nog nooit meegemaakt en dit kan gebeuren met vintage horloges. We hebben het hier over 2,5 uur na aanschaf wel te verstaan…

Ik bleef kalm en heb die avond het hele ding uit elkaar gehaald. Mijn hemel, dat was niet grappig meer. Alsof je de kraag van een zwerversjas met een kaasschaaf afschraapt…

Alles goed schoongemaakt, olie op de juiste plekjes en met een kwastje het uurwerk voorzichtig schoongeborsteld.

En nu, een aantal dagen later, loopt ze zonder enig probleem. Misschien had ik bij het uittesten van de knoppen zelf wel een klodder huidboter in het circuit geperst. Wie zal het zeggen. Eind goed, al goed dus…

Hier dan, de Seiko 0634 - 5019 Chronograph. In prachtige vintage staat. Met wederom die unieke band. Die typische jaren zeventig TV- look en het feit dat deze machines nog altijd doorwerken waar anderen stoppen.

De bedlamp moest er ook nog komen en die is er gekomen. Maar ik zit hier op het horlogeforum, hier geven we niet om bedlampen. Ze zijn overigens prachtig en zeer netjes verpakt aangekomen. Dan weet je dat.

In elk geval heb ik nu dus 2,5 ve Seiko. De allereerste digitale chrono op de wereldbol.
We schrijven herfst 1976, want dat klinkt zo mooi.
Ik hou ervan, ze dragen mooi en zijn vreselijk goed.

En uiteraard een wristshot:

55 likes

:man_facepalming:

1 like

Gave Seiko en leuk verhaal!

1 like

Ontkenning… dat is één van de factoren die bewijzen dat het een aandoening is.

2 likes

Ja mooi verhaal, niet te lang.
Maaaaaar. Welke Artemide bedlamp zocht je nu precies? Foto misschien?

1 like

Ik ga mijn eigen topic toch niet laten ontsporen?! Daar hebben we andere ‘teasers’ voor…

Maar 2 van deze

Geweldig het is een linke hobby

1 like

Nice
Tolomeo toch?
Heb je ze gevonden?

1 like

Oeps.
Ik las dat je ze had gevonden, excuses.
Carry on.
Ik heb de tafellamp, heeft het een week overleefd toen een knal op de grond en flinke deuk er in. Karakter bouwen heet dat.

1 like

Ja, italiaans spul… vervelend voor je. Regel is:

’ uitpakken - aansluiten- NIET MEER AANRAKEN’

2 likes

Heerlijk verhaal, zoveel emotie krijg je nooit bij aanschaf van een bedlamp
Die kastvorm is cool
En die band retecool

1 like

Met de lampen ben ik heel blij, alleen zonder die emotie idd😀

Heel erg gaaf. Ook super opgeknapt

1 like

Leuk verhaal, :laughing: en die band, :star_struck::heart_eyes:

1 like

Als je nog een halve weet te liggen. Ik heb interesse!
Dan kan ik met nummer 3 beginnen

Geweldig blok staal en techniek!

1 like

Prachtig exemplaar deze. Nu nog de andere varianten verzamelen :smile:

1 like

Die band! Wat een meesterwerk!

1 like

Ik vind dit de coolste. Hoef geen andere. Voorlopig dan😊

1 like

Leuk verhaal :grin:toffe Seiko :star_struck:

1 like