Goedemiddag mede hf’ers,
Het is een behoorlijk lange tijd geleden dat ik hier ben geweest en de reden daarvan is dit horloge onderdeel van. Deze Seiko quartz Chronograph is 01-09-2022 in mijn bezit gekomen.
Op 01-09 is helaas mijn vader een jaar na zijn diagnose overleden en kwam dit horloge ook direct in mijn bezit. Hij droeg deze al een ruime tijd niet meer, maar het is wel altijd zijn enige horloge geweest en het maakt mij dan ook bijzonder trots om deze in mijn bezit te hebben.
De oplettende kijker zal de verf zien die op de kast zit. Toen ik hem kreeg ging mijn nagel meteen die kant op, maar direct ook weer weg, want juist dat was ook onderdeel van hem. Ik vind verven/schilderen echt verschrikkelijk en er is geen muur in ons huidige huis die geen kwast dan wel roller van hem gezien heeft, dus die verf blijft er zeker op zitten. Het horloge verder is mij eerlijk gezegd onbekend en voor de foto hier heb ik hem ook pas voor het eerst omgedaan. Het viel mij toch wat zwaar.
Maar waarom dan niet meer op HF?
In de maanden van zijn laatste jaar kwam het onderwerp horloges regelmatig voorbij en ontstond onze gezamenlijke liefde voor 1 specifieke.
De Rolex DJ mint green, fluted bezel en jubilee bracelet.
Er groeide steeds meer een verlangen bij mij naar dit horloge, met het idee deze nog met hem “op te halen” op zijn naam te zetten en dan later weer door te geven aan mijn zoontje. Ik heb mij alleen er nooit toe durven zetten om naar een S&C toe te gaan uit toch wel de angst van teleurstelling (niet geheel ongegrond natuurlijk) en ik wilde er niet vol in emotie een verhaal “ophangen” om het zo voor elkaar te krijgen.
(Het werd van voor mij even teveel om iedereen hier met succesverhalen te zien, iets wat ik iedereen voor 200% gun, maar ik kon ze simpelweg even niet hebben.)
Vanochtend na al die tijd toch alles aan de kant gezet en met mijn vriendin en zoontje naar S&C in Rotterdam. Wij zijn daar fantastisch geholpen door een vriendelijke jongeman. Het desbetreffende model hadden ze helaas niet liggen, maar wel in 36mm uitvoering en de 41 met oyster band en gekartelde wijzerplaat. Deze werden naar voren gehaald en heb ze mogen bewonderen om mijn pols. Bij het omdoen werd ik toch overdonderd door een hele boel emotie waar ik moeite mee had om te onderdrukken. Het maakte voor mij wel 1 ding duidelijk! Dit moet hem worden!!!(dat voor iemand die ooit een beetje “tegen” Rolex was). Er werd ook nog even een sub gepakt om “te laten zien”, maar nee! De vriendelijke man ging toch even naar achter om te zien wat hij voor mij kon betekenen en mijn hart begon uiteraard harder te kloppen. Mijn handen werden en klam en na toch enige kwam hij weer terug met het nieuws dat………
Hij helaas niets voor mij kon betekenen, omdat het een geliefd model is. Zelfs van een wachtlijst werd niet gesproken, terwijl ik er nog wel 5 jaar op had willen wachten. Zijn advies was regelmatiger binnen te stappen, al snap ik zelf niet heel goed wat dat veranderd aan de situatie, maar ik zal iedere kans aangrijpen die mij geboden word. Al met al dus maar goed dat ik destijds niet gegaan ben.
Sorry voor dit lange verhaal van een mogelijk totaal irrelevant horloge voor dit forum, maar het is voor het eerst dat ik dit deel en het lucht op.
Daar ligt hij dan! Waarschijnlijk het goedkoopste horloge van allemaal, maar wel mijn meest waardevolle.