N/A: Direnzo DRZ 06 Wandering Star

Al langer wilde ik graag een handopwinder omdat je daarmee meer van het uurwerk kunt zien dan bij een automaat. En ik had er ook nog geen eentje dus dat was een mooie aanvulling op mijn kleine collectie waarbij elk horloge anders moet zijn dan de andere.

Dat was een aardige zoektocht die begon bij een aantal modellen met een Unitas 6497 of 6498 waarbij ik ook een hele tijd naar zakhorloges op EBay heb gekeken. Er zijn diverse mooi bewerkte uurwerken maar dan is de voorkant vaak wat saai en bij de hunter modellen (met deksels) zijn de kasten soms heel mooi maar de uurwerken heel gewoontjes. Daarnaast zijn ze allemaal behoorlijk oud, de mooie en goed werkende best prijzig, en wat ga je er dan mee doen?

Uiteindelijk toch maar besloten dat een polshorloge de betere keus was en gaan zoeken. Het uurwerk van een Epos 3500SK is prachtig versierd maar ik zoek geen geskeletteerd horloge. Ook naar Sugess met daarin het ST1901 uurwerk gekeken, mooi uurwerk maar gehele horloge sprak me onvoldoende aan.

Uiteindelijk kwam ik bij Stowa maar dan niet bij hun bekende Flieger modellen maar bij de Bauhaus Anthea modellen. Deze hebben een Sellita SW200 uurwerk met een mooie afwerking. Ook Junghans heeft een Bauhaus Meister model en dan met het Peseux 7001 caliber. Eigenlijk wilde ik graag weer eens een horloge met een stalen band. Die kun je bij Stowa geschikt krijgen maar uiteindelijk was ik toch niet overtuigd dat dit was wat ik wilde. Ze waren me beide wat te dressy en daarvoor heb ik mijn Maurice Lacroix al. Wat ik wel wist, is dat ik een horloge wilde met daarin het gedecoreerde Sellita uurwerk omdat die me het meeste aansprak.

Dus via sites met calibers gezocht naar horloges met dit uurwerk maar die zijn best schaars en dan moet je het model ook nog mooi vinden. En probeer dan maar iets te vinden wat bijzonder is zonder dat het doorslaat in kitch.

Bij toeval kwam ik dit horloge van Direnzo tegen. Deze meneer ontwerpt zijn horloges zelf en de modellen hebben aparte details die je niet overal ziet. De DRZ 06 is het enige model in hun collectie wat dan ook nog een handopwinder is. De wijzerplaat is een sandwich waarbij er uitsneden in de bovenplaat zitten waardoor je de lumenlaag er onder ziet. Ik vind het verdiepte van de plaat met de gebogen uurmarkeringen erg mooi en natuurlijk de aparte blauwe kleur. En dan natuurlijk de Wandering Star, in plaats van de seconde wijzer is er een schijf met lumen geplaatst waarop een rode stip ronddraait. Zinvol, welnee, maar is zo’n kleine seconde wijzer dat wel? Dit is wel apart om te zien.

Het horloge wordt standaard geleverd met een mooi afgewerkte stalen band en de kast heeft een HV800 coating tegen krassen. Glas is saffier. Hoewel de eigenlijke maat maar 38 mm is, lijkt het horloge door de vorm van de kast groter.

Een micro brand wordt meestal als een slechte investering gezien maar aangezien ik mijn horloges eigenlijk nooit weer verkoop maakt me dat niet uit. Ik vind het een mooi horloge en dat is alles wat telt.

De foto’s.

48 likes

Origineel design, veel plezier ermee!

1 like

Leuk horloge!

Mijn beste,

Wat een prachtige aanwinst!!
Het lijkt wel Kunst, zo uit het museum.
Leuk hoor!!

Ik wens je er dan ook een excentrieke tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Mooie aanwinst, leuke lume. Veel plezier ermee.

Leuke aanwinst, veel plezier ermee :+1:

Mooi , gefeliciteerd

Bijzondere wijzerplaat :star_struck: Gefeliciteerd met je NA. Eén handopwinder staat ook nog op mijn lijstje, dus begrijpelijke keuze

Wél een gaaf horloge! :heart_eyes:

Direnzo maakt echt mooie dingen. Goeie kwaliteit ook. Veel plezier ervan, draag hem in goede gezondheid!

Mooi eigenzinnig design :100:
Veel draag plezier :wink:

Yep. :+1:

Ik volg hem al een tijdje en ik vind enkele van zijn ontwerpen wel tof. Zijn designs zijn over de hele linie herkenbaar als typisch Direnzo, wat best een knappe prestatie is.
Leuk dat ik er nu één op het forum voorbij zie komen. :ok_hand:
Geniet ervan!

1 like

Interessant ding zeg. Die subsecond is tof!

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties! Erg leuk om te lezen.

1 like

Bijzonder horloge.

Gaaf horloge. Leuk hoor kleine seconde zo! Geniet er van.

Gaaf die lume, Gefeliciteerd :saluting_face:

Prachtig uniek horloge en Direnzo heeft echt zn ‘eigen’ stijl. Je herkent het direct. De naam hoeft er eigenlijk al niet eens meer op en dat is compliment voor een micro-brand.

1 like