Ik wilde er eigenlijk wat meer van maken door mijn andere horloges met dieptemeter er bij te betrekken, maar ik móést dit horloge presenteren en heb de andere horloges niet bij de hand. Dus een korte introductie met maar één redelijk geslaagde foto.
Dit horloge stond (of staat?) al sinds 27 oktober op Marktplaats, samen met nog twee Dugena Watertrips (één dames) die ook best wel aardig waren. Er was nog geen beetje normaal bod gedaan, ik deed dat volgens de verkoper wel en, zoals dat wel vaker gaat, ging hij akkoord. Ik ben de drie horloges gisteravond snel gaan halen! Ik presenteer alleen dit horloge, de andere twee komen misschien nog wel eens.
De dieptemeter in dit horloge werkt via een buisje dat in het glaasje zit verwerkt. Als het horloge onder water gaat, komt door een gaatje (bij de 3 uur) water in het buisje. Naarmate de druk toeneemt, komt het water verder het buisje in en geeft het redelijk accuraat (naar ik heb vernomen, ik ga het niet testen) de diepte weer die via de index die aan de binnenkant langs het buisje loopt. Dit matte buisje wordt door aanraking met water doorzichtig en geeft zo een blik op de rode onderlaag.
Deze Dugena Watertrip (zoek er eens op, er zijn veel verschillende soorten en is weer een heel nieuw verzamelgebied!) is 20 atmosfeer waterdicht en meet 42 mm zonder kroon. Het is (op idotenkrassen op de achterdeksel en de lumen in de wijzers na) in zeer goede staat. De duikring verbaasde mij door netjes eenzijdig te klikken. Het heeft een geschroefde kroon, loopt erg goed en draagt heerlijk.
Het bandje (20 mm maar er kan 22 mm aan), dat ik eens van Yaffle heb gekregen, lag al lange tijd (2 of 3 jaar?) in mijn la te wachten op een passend horloge. Gevonden denk ik!
Ik ben weer blij!