Vrij onverwacht toch een nieuwe N.A. kunnen scoren nadat ik al enige maanden twijfelde over het verblijf van de SBGA373 en de Oris Source of Life in mijn ‘‘collectie’’ na de aankoop van de Omega Seamaster 300m. Na intussen ca. 3 jaar op HF aanwezig te zijn kan ik toch wel stellen dat duikers / sporthorloges de voorkeur hebben boven ''dressers".
Eerder had ik @watchup een ruildeal voorgesteld voor zijn SBGE257 maar hij bleek de SBGA373 al te hebben én zijn eigen Oris Source of Life had hij eerder doorverkocht. Enige weken later kwam de SBGE257 van @Jdb te voorschijn en ook hem heb ik benaderd voor een mooi ruilvoorstel.
Vanaf de vakantielocatie té Ouddorp tot een deal gekomen en toen kon het lange wachten beginnen (maar liefst een hele week!). Alle foto’s, reviews en video’s over de SBGE257 heb ik die week in alle rust mogen bekijken. Ik ben nog dezelfde dag van terugkomst vanuit het Amersfoortse richting de Utrechtse Heuvelrug gereden om de ruildeal tot een werkelijkheid te maken.
Ik ben afgelopen vrijdag hartelijk ontvangen, voorzien van een paar goede kopjes koffie en een goed gesprek! Het is erg tof om bij een andere horlogeliefhebber langs te gaan om het over je liefhebberij te hebben. Uiteindelijk de ruildeal rondgemaakt én het is een win win voor ons beide! Ik zal de SBGA373 én met name de Oris Source of Life missen maar het is voor een goed doel gebleken!!
De SBGE257 is een Springdrive met 9R66 uurwerk én daarmee, in mijn boekje, een best bijzondere complicatie! Zonder instructies kwam ik er initieel nog niet helemaal uit hoe ik de GMT wijzer en datum moest verstellen maar het lukte daarna al vrij snel! Met 14.7mm dikte was ik overigens wel een beetje bang dat het te dik zou zijn maar op de pols (17,5cm) én mijn lengte van 2 meter valt het me absoluut mee.
Groen is mijn favoriete kleur en ik ben dus razend enthousiast met deze G.S. die afhankelijk van het licht van lichtgroen naar donkergroen en bijna zwart gaat. Een mooie toevoeging aan de nieuwe Wolf Windsor die ik voor mijn aanstaande verjaardag heb gekregen. De Ferrocase horlogekist met 12 vakjes bracht eigenlijk continu verleiding om te blijven uitbreiden én dus moest deze mooie kist vertrekken!
Nu genieten van het G.S. horlogegeweld!!