N.A.: Grand Seiko

Wauw, op de eerste foto zie je de spiegeling van de wolken in de wijzers. Heel indrukwekkend!

1 like

Proficiat Tom, erg mooi!

1 like

Heel mooi!

Ik ben benieuwd of de 42mm maat je goed gaat bevallen, maar prachtig is 'ie in elk geval!

1 like

42 is weer even wennen. Draagt vergelijkbaar met een 42 PO. Zeker niet te groot, mede vanwege de sterk ā€˜meebuigende’ lugs, maar zeker aanwezig.

1 like

Inderdaad, had ik niet eens gezien. Geeft wel aan dat Japanners kunnen polijsten.

Holy crap… fan tas tisch horloge.

Prachtig werkelijk.

Maar mag ik 1 ding qua ā€œkritiekā€ uiten m.b.t. Grand Seiko?? (ik kan bijna niet geloven dat ik dit doe, aangezien ik kwijl van Grand Seiko’s):
De gesp/clasp heeft geen micro-adjustment. Ik heb daar ook met mijn Omega Seamaster 2254.50 een tikje ā€œprobleemā€ mee.
Ook bij de GS’s is er geen micro-adjustment aanwezig.

Dat is inderdaad een misser. Maar ook hier, door handig te rommelen met hele en halve schakels (twee halve net ietsje meer dan 1 hele), weer in staat geweest exact de juiste maat te hebben. Maar fijnafstelling was niet verkeerd geweest, stuk gemakkelijker.

Maar ow ow ow wat heb je een prachtig horloge gekocht.

Ik hoop ooit nog eens een GS te (kunnen) kopen.

1 like

Dank je! Zo’n GS kan best lustgevoelens oproepen. Mocht het helpen…die Seiko van je Avatar is niet bepaald misselijk hoor.

Thanks buddy.

Ik ben behoorlijk gelukkig en trots op mijn collectie, dus van jaloezie is gelukkig geen sprake. Wel ā€œambitieā€ en lust om er ooit 1 kopen.

Maar mijn collectie is te ruim en te groot.
Ik zal klokken gaan verkopen om plaats te maken en extra te sparen voor wat meer ā€œhigh-endā€ horloges.

Mijn Seamaster 2254.50 zal ik nooit wegdoen by the way.

Mooi, man! En fijne maat!

Voordeel van GS is dat je het summum op horlogegebied draagt, zonder meteen ā€˜verkeerde’ aandacht te trekken. Maar weinig mensen kunnen een horloge als dit op waarde schatten en dat is eigenlijk alleen maar een pluspunt, imo.

Gefeliciteerd en veel draag- en kijkplezier!

2 likes

Nadat ik langzaam mijn toetsenbord vol gekwijld heb kan ik alleen maar zeggen.Prachtig!!!

1 like

Oeioeioei ! Prachtig ! De afwerking is ongekend !
Ik ben al een tijdje stiekum aan het kijken naar een GS. Maar zou dan graag de springdrive willen hebben. Heeft iemand enig idee waar ik die zou kunnen kopen ?

Hou de site van Pangehorloges in de gaten…

2 likes

Bijna sprakeloos dus maar een woord. Briljant.

1 like

Einde van de week. Een aantal nieuwe GS aanwinsten :ok_hand:

3 likes

Hmmm… misschien dan toch mijn zinnen op zetten.

1 like

Waanzinnig mooi…

1 like

Prachtig gewoon.

1 like

Nog maar een keertje (alsof ik iets mooi heb gepasseerd en me nog eens omdraai om het moois na te staren!): s c h i t t e r e n d ! !

1 like