N.A. Hamilton Ventura Elvis80

Eens in de zoveel tijd melkt Hamilton uit dat Elvis ooit (o.a. in 1961 in de film Blue Hawaii) een Ventura model droeg. Ik heb helemaal niets met Elvis en z’n muziek maar wel met dit iconische horloge. Een aantal jaren geleden al eens serieus er naar gekeken (toen ook een speciale Elvis editie) maar niet aangeschaft.

Onlangs trok deze editie m’n aandacht en ben ik mij er eens in gaan verdiepen. Ik was er al snel uit dat nu eens niet een automaat maar de quartz uitvoering mijn voorkeur heeft vanwege de mooier doorlopende oranje minuten markers van 12 tot 3 en de stainless steel kast. De automaat heeft “losse” minutenmarkers van 12 tot 3 uur en een zwarte PVD kast hetgeen ik beide minder mooi vind vergeleken met de quartz uitvoering.

Waar ik ook al snel uit was betreft de band. Nu heb ik de laatste tijd al een lichte voorkeur voor stalen banden maar de stalen band van de Ventura sluit zoveel mooier aan dan de leren- en rubber versie op de kast. Het lijkt bijna 1 geheel! Ook heeft deze band een fijne en mooi vlak sluitende vlindersluiting (zie foto).

Kortom, gewenst was: quartz uitvoering met stalen band! Nu weet ik dat Paul van Zeeland Velp Hamilton AD is en daar kom ik nog wel eens… Laat nu net deze uitvoering daar in de vitrinekast liggen een paar weken geleden. Na leuk zaken gedaan te hebben met Gerrit Jan Grandia levert dat onderstaande nieuwe aanwinst op.

Let, naast de mooie aansluiting van de band op de kast, ook eens op de fantastisch gecurvde vorm van het saffierglas, meegebogen de hoek/rand om, net als bij de Samsung Edge telefoon.

Ik realiseer me dat het niet ieders kopje thee zal zijn maar smaken mogen verschillen!! Ik ben in ieder geval tevreden dat deze icoon aan de collectie is toegevoegd.

Grt. Marco

23 likes

Mooi verwoord! Inderdaad niet ieders kopje thee :stuck_out_tongue: … Maar zeker leuk om voor de afwisseling langs te zien komen!

Lekker eigenzinnig horloge een Ventura Marco, veel draagplezier toegewenst met deze mooie aanwinst :ok_hand:

Prachtige klok! Je enthousiasme is leuk om te lezen, begrijpelijk bij dit horloge, genieten :wink:

Nou, ik denk dat ik er zelf niet mee zou lopen, maar ik vindt hem wel heel mooi! Gefeliciteerd! Geniet er van!

Lekker apart, ik vind hem mooi. Veel plezier ermee!

Veel plezier met je Hamilton Edge, dare to be different…

Mooi, is erg anders en daarom een eyecatcher. Ga je nog vast veel commentaar op krijgen.

De originele Ventura en Pacer Electric blijf ik het mooist vinden,maar de uitgaven uit de jaren 90 en van het heden hebben ook wel wat.

5 likes

Ben het met je eens, de quartz uitvoering ziet er heel bijzonder uit, leuke details.
Dank voor je verhaal!

Bekend en gevreesd in heel het heelal !!!

4 likes

Gaaf! veel plezier ervan! :thumbsup:

Ik kende t model ook pas sinds mib. Jammer dat ie n rubberen band heeft ipv staal.

1 like

Proficiat! Hoe bevalt de aanzet? Bij mij voelt de rubberen tegen Door de stugge aanzet, waardoor ik nogal wat inkijk had.

“Zit als gegoten” zeg maar, comfortabel dus. Wel ben ik een liefhebber van het wat “losser” dragen van stalen banden zodat ze “over de knobbel” heen kunnen (durf het bijna niet te schrijven maar heb geen enkele perlon band in huis, een goed verstaander…).

Grt. Marco

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze markante aanwinst!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Hoewel men hier vooral automaten prefereert, ‘hoort’ een Ventura natuurlijk geen automaat te zijn. Behalve vanwege hun bijzondere futuristische vorm waren de eerste Ventura’s ook speciaal omdat het quartz horloges waren toen dat nog heel modern en ongebruikelijk was.
Mooie aanwinst hoor! Draag hem met trots.

3 likes

Wat ik erover vind, geen quartz maar wel op batterij.
http://www.hamiltonwatch.com/collection/american-classic/ventura
De eerste quartz was er pas in 1969, 12 jaar na het uitkomen van de eerste Ventura.

2 likes

Dit is het electrische uurwerk uit de allereerste Ventura’s 1957

Zoals hij toendertijd geleverd werd.

9 likes

prachtig horloge.
Ik heb er ook altijd met een schuin oog naar gekeken.
Tenminste weer eens een origineel ontwerp wat op geen ander horloge lijkt.
Misschien moet deze er eens een keer komen.
Met dit horloge krijg je in ieder geval geen commentaar zoals hommage enz.
Veel plezier en ik ben gepast jaloers.

groetjes Lenno

2 likes