N/A junghans meister handaufzug

Dit horloge heeft een beetje een geschiedenis hier op het forum. Eind vorig jaar was er bij een opkoper een grote uitverkoop met kortingen tot 50 procent. Dit horloge werd gekocht door iemand en weer teruggestuurd omdat het plexi er niet uitzag. Het kwam weer online te koop, nu met 70 procent korting en de melding dat het glaasje niet ok was. Ik wilde het kopen maar was te laat. Het horloge kwam ik hier op hf weer tegen, @Cihanski had het gekocht. Nu kende ik cihan een beetje van een andere deal een paar weken ervoor en schreef hem dat hij mijn gegevens nog had mocht de Junghans niet bevallen. Zo geschiedde, het was niet zijn ding en ik mocht het overnemen tegen de prijs die hij er voor betaald had. Paar dagen later en het horloge kwam bij mij binnen. Alles zat erbij poetsdoekje inclusief, behalve… de doos. Ik googelde even welke doos erbij hoorde en jawel hoor het was 1 vd 2 Junghans dozen die @Meistersinger te koop had staan dus Jasper een bericht gestuurd en nu had ik de set kompleet. Nu, het horloge…Perfecte staat maar plexi een drama…Mijn plaatselijke juwelier verving het plexi voor de prijs van omgerekend 15 liter benzine, dus dat viel super mee.:slightly_smiling_face: Nu had ik een horloge wat op mijn lijstje stond. Hagelnieuw en kompleet. Het leukste was alles bij elkaar zoeken. Dat het meer dan de helft scheelt op de nieuwprijs is ook mooi meegenomen. Dit was een heel verhaal. Nu, de foto’s!

49 likes

Gave puzzeltocht, mooi resultaat!

1 like

Hmmm, toch een Timco aanwinst met krassen :smirk:
Mooie aanwinst en veel plezier ermee :+1:

1 like

Kast is krasvrij hoor… mijn foto’s zijn gewoon slecht…:slightly_smiling_face:

1 like

Prachtige aanwinst! Goeie deal gemaakt hoor :+1:

1 like

Super, heb ik ook wel eens met een schuin oog naar gekeken.

1 like

Goed gelukte zoektocht dus. Mooie Junghans. Veel plezier ermee.

1 like

een fantastische zoektocht en mooi dat je alles bij elkaar hebt gekregen,
draag er zorg voor.

1 like

Mooi model, en ook nog eens een leuk bewijs dat het soms onbegrijpelijke geflipper voor verzamelaars ook wel eens de moeite waard kan zijn om te volgen. Enjoy :+1:t2:

2 likes

Leuk dat alles zo in elkaar valt. Mooi horloge, veel plezier ermee!

Sommige kun je idd echt volgen en je weet dat je even geduld moet hebben voordat ze ze doorflipperen.:slightly_smiling_face:

1 like

Heb een variant van dit horloge. Heerlijk dun! Gewoon opwinden, goed zetten en rond de pols zwieren. Geen last van datum enz…

En tikt lekker luid.

1 like

Welke heb je?

3 likes

Die is 38,2 mm toch? Wilde een originele junghans bracelet kopen. Was wel 20mm maar voor een grotere kast als de mijne.

37,7 dacht ik, met 20mm band. Is de driver anders?

Edit: net ff opgezocht. Zelfde kast, gewoon andere dial en wijzers.

Gefeliciteerd, mooi horloge :wink:

3 likes

Ah top. Dank je voor de info. Weet je zo welk ref nr de jouwe heeft? En of de bracelet met ref 420506041 erop past?

Bij jou zag ik em voor het eerst! Toen viel ik er voor. Jouw Breitling premier wil ik ook nog.:grin:

1 like

3 likes