Kek horloge, leuk ook dat 'ie vernoemd is naar mijn held, Winnie.
Gefeliciteerd met deze sjieke NA
Mooi tank. Proficiat met je n.a.
Cool! Ik heb iets met Voisin, Facel e.a., maar ook met het naoorlogse Simca en samenwerkingen en de evolutie die daaruit voortvloeiden (Zoals Ford Fr, Facel-Metallon, Simca, en daardoor ook Fiat etc). Industriëlen, Pioniers, Ontwerpers. Terwijl mijn pure interesse altijd bij autosport lag, vind ik juist deze geschiedenis erg boeiend. Het was destijds een kleine wereld waarin iedereen elkaar wel leek te kennen. Een beetje vergelijkbaar met de Zwitserse Horlogeindustrie (in vroegere tijden, maar wat je zelfs nu nog wel hoort).
Mijn beste,
Wat een leuk horloge.
En dat voor zo’n zacht prijsje.
Gefeliciteerd!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.
Orologio Signaturis Temporis
Ken ik, vind ik niks, ook al vanwege de grote seconde wijzer en de datum waar bij jou de secondewijzer zit.
Heel erg sympathiek horloge. En persoonlijk vind ik the tip of the hat naar Churchill ook wel leuk. Veel plezier gewenst!
Prachtig. Ook mooie band😍
Ziet er goed uit. Gefeliciteerd met je aanwinst!
Heel leuk horloge voor deze prijs.
Heb er ook een romantisch beeld bij.
Maar al snel kwamen de geldschieters aandeelhouders en patentrechten.
Dus ik kan me voorstellen dat het snel een grimmige bedoeling werd.
Blijft toch een “raar” verhaal met Rudolph Diesel bijv.
Net als de Zwitserse horloge industrie inderdaad.
Die vreten elkaar ook op als ze er de kans voor krijgen.
En thanks.
Ik ga me effe inlezen over Pont a Mousson.
Want dat is volstrekt onbekend voor mij.
Dank.
Gaaf horloge. Veel plezier ermee!
Ze maken dit model al 80 jaar of zo, er zijn dus ook handwinders maar veel duurder en de meeste zien er niet geweldig uit. Secondewijzer zit dan ook vlak onder de grote wijzers en dat vind ik persoonlijk ook minder.
LIP heeft er ooit eentje cadeau gedaan aan Churchill, na WO2 als bedankje, en sindsdien heet ‘ie dus zo. Geen idee of old Winston hem ook inderdaad gedragen heeft.
En politiek! Frankrijk had o.a. de V8 uitgevonden. Toch koos het land voor het stimuleren van kleine motoren. Met als resultaat 660-850cc in een gezinsauto die amper de berg op kwam. Sommige mensen klagen dat hun franse sportwagen uit 1951 niet harder gaat dan 130km/u, maar op de franse wegen van toen kon je simpelweg niet harder dan pak 'm beet 90. Dat was al op de grens, zo slecht waren de wegen toen nog. Het is leuk om ook dat in perspectief te zetten.
Waar de Fransen Heer en Meester in waren, was het industrialiseren van vakmanschap. De man achter Facel-Vega, Jean Daninos, was ook degene die plaatwerkmachines en productielijnen ontwikkelde (tijdens Ww2 in Amerika om brandstoftanks onder de vleugels van jacht bommenwerpers te fabriceren). Voor de oorlog voor Citroën. Opvallend genoeg om én de serieproductie van de Traction Avant te ontwikkelen én door de afdeling met maatwerk te runnen: zoals de Traction Avant Roadsters.
Veel Facel bezitters hebben daar geen weet van. Die lezen geen boeken.
Sorry voor de off-topic. Ik wacht wel tot ik Level 3 ben. Maar dat is lastig.
Jaaaa snap ik wel, tof ding hoor! Van harte!
En de meest revolutionaire Fransoos heb ik.
De Juvaquatre.
Yep ik weet spuuglelijk.
Maar in mijn opinie was toen de standaard gezet voor de hedendaagse auto industrie.
En niemand die het weet.
Sorry @Tabogano voor het kapen van je topic.
Je ziet . Je bent een inspiratiebron voor alles wat mooi is.
Die zijn niet spuuglelijk, maar superleuk! Gaaf, lekker van genieten. Mooie Lip om de pols als je erin rijdt?
/On-topic
Ik heb jarenlang DS gereden en ook nog even een Renault Dauphine Gordini gehad, dus geen zorgen, I get it.