N/A Lip

Voor 110€ kon ik hem niet laten liggen, vrijwel nieuwe LIP Churchill T24. De in twee richtingen gebrushte wijzerplaat maakt hem echt bijzonder — en de historie van merk en model uiteraard.

59 likes

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Leuk horloge! Al vaak over gedacht er ook één te kopen. Mooi merk met geschiedenis.

1 like

Mooi hoor! Gefeliciteerd. Die blauwe leren strap staat 'm goed.

1 like

ziet er goed uit,
draag hem met plezier

1 like

Mooi! Aparte ‘7’ in dat font. :ok_hand:t2:

Veel plezier ervan!

1 like

Leuk, vorig jaar nog in het lipmuseum te besancon geweest.

2 likes

De moeite waard?

Ja, heb er volgens mij nog een topic overgemaakt. Of het er in een ander topic over gehad. Er is/was een topic met horlogemusea die de moeite waard zijn.

2 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Straalt idd een prettige sfeer uit.
Kan em zo plaatsen in de noord Franse industrie van begin 1900 en de talloze innovatieve voertuig vindingen en ontwikkelingen.

2 likes

Gefeliciteerd! Die band kleurt er mooi bij :+1: Veel plezier ermee!

1 like

Ik zou dan wel gewoon een quartz kopen. Er is ook een automaat, die is 2mm groter en heel veel duurder, en alles wat je voor dat extra geld krijgt is een seiko nh05 uurwerkje.

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :ok_hand:t2:

1 like

Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Leuke aanwinst :ok_hand:

1 like

1 like

De Franse auto industrie vind ik super interessant. Leuk dat jij dat ook kent. Alleen komt dit horloge niet uit het noord, maar uit het oosten van Frankrijk. Ook in die regio waren talloze automotive industrieën (die weer samenwerkten met die in Parijs e.o. (tegenwoordig is alles opgeslokt door de stad).

De bekendste voor mij was Pont-à-Mousson, van de versnellingsbakken, maar dat is toch alweer een stuk rijden vanuit de Jura. Zeker in die tijd.

3 likes

Gave Lip! Dit model blijft altijd aantrekkelijk. Dit is een gave uitvoering.

1 like

Yep. Daar had je meer de weefgetouwen en zwaardere industrie.
Zal het eens in mijn documentatie nazien.
Maar er zullen voor de eerste wereld oorlog zomaar 400 Franse automerken bestaan hebben. Misschien wel 500.
Heb daar veel reclame materiaal van.

En dat is de associatie die ik met dit horloge krijg.

3 likes