Afgelopen vrijdag eens gaan kijken bij een juwelier in de Mall of the Netherlands.
Gezellig gesprek gehad, veel gepast.
Een Longines Hydroconquest maakte de meeste indruk.
Dus thuis rustig op het WWW gaan zoeken naar iets moois wat mij zou passen, zowel qua maat als budget.
En toen kwam er zondag ineens een Conquest VHP voorbij, 41mm, zwarte wijzerplaat, nog in de stickers, door iemand aangeschaft eind oktober 24 en alweer ingeruild.
Alle filmpjes, artikelen, foto’s bekeken.
Het enthousiasme nam toe…
Maandag gebeld met de verkoper (S.W. Te D) en al mijn vragen gesteld en door een medewerker beantwoord.
Mijn grootste twijfel zat in het punt dat het op de video leek dat er een dikke kras op de kast zat. Het horloge lag nog niet in de kluis, dus het horloge werd er bij gepakt. Geen kras te vinden meneer, op de video lijkt het inderdaad zo, maar er zit echt geen kras. Vermoedelijk stof.
Tja, met 30% korting ten opzichte van de list-prijs en 2 weken de tijd om terug te sturen, niet langer gewacht en de koop in orde gemaakt.
Woensdag in ontvangst genomen en een eerste indruk kunnen krijgen.
Prachtige subtiele rode accenten!
Op de filmpjes had ik gezien dat de minuten-wijzer met wat schokjes leek te verspringen. Wel, iedere 10 seconden maakt deze wijzer een klein stapje richting de volgende minuten-index!
De Power-save-mode is echt leuk om te zien.
De bescherming tegen vallen en magnetische velden geloof ik wel
Voor het inkorten van de band de plaatselijke juwelier bezocht. Met 2 schakels minder zat ie te los, met nog een halve eruit gaat het wel, maar of dat bij warmte ook zo blijft is afwachten. Dus nu eindelijk om!
Het horloge is dikker en zwaarder dan de overige horloges in mijn kistje. Maar zo goed in balans dat ik het nauwelijks merk!
Tja, mijn voornemen was om in 2025 niets te kopen, maar inmiddels dus al wel een bruin leren bandje en deze VHP gekocht.