N.A. Lorier Neptune V3 Blue Gilt

Goedenavond vrienden!

Zoals gisteren aangegeven in het topic ‘‘wat dragen wij vandaag’’, hierbij een kleine impressie van mijn jongste aanwinst: de Lorier Neptune V3.

Ken je dat, dat je telkens bij hetzelfde horloge blijft hangen als je scrollt door horlogefoto’s?
Dat had ik nou bij de Lorier Neptune. De klassieke vormgeving, de rustige wijzerplaat en het sjieke frans aandoende ‘Lorier’’ met dito logo <—blijkt gewoon van een stel uit New York te zijn maar een kniesoor die erop let :wink:
Had ik dus even geluk dat ik er plots een tegenkwam op het wereldwijde web, en nog wel een met het goud/gilt op de wijzers en wijzerplaat!

Direct toegeslagen en hier is ie dan:

Lorier heeft zich laten inspireren door 3 klassieke duikers, waarvan de mix van hun kenmerkende eigenschappen deze Lorier zo leuk maakt! Geen overduidelijke kopie maar gewoon mooi en stijlvol. Krijg direct zin om met een tijdmachine naar de jaren 60 in de Franse Riviera te knallen, om daar met een homp stokbrood, bak paturain en een wijntje in mijn (denkbeeldige) sloep naar een mooie duikplek te varen, alwaar ik tot grote diepten afdaal, immer bijgestaan door mijn trouwe klokje.

Hier zie je de inspiratie:

Deze Neptune is de 3e versie die Lorier heeft uitgebracht, met de volgende specs:

  • Uurwerk: Miyota 90S5 automaat no-date
  • 28800 bph
  • 39mm diameter
  • 47 lug to lug
  • 10,3 mm dik (zonder plexi)
  • 2,4 mm dik plexiglas
  • big crown
  • 200 meter waterdichtheid
  • geborstelde flat-link bracelet met schroefjes

Verbeteringen in de V3 ten opzichte van de V2 zijn

  • Het uurwerk,
  • De kast is dunner,
  • De lug to lug afstand is 1mm minder,
  • Het plexiglas is minder hoog, maar nog wel mooi bol,
  • De tandjes van de kroon zijn grover, waardoor hij makkelijker te draaien is en er beter uit ziet,
  • De lugs zijn meer gebogen, waardoor het draagcomfort vergroot is.
  • Voor de caseback-fanaten, op de V3 is een laurierkrans gegraveerd.

Pro’s:

  • Allereerst: het plexiglas. Ik betrap me erop dat ik de hele dag kijk naar hoe die dikke dot plexiglas het beeld vervormt, prachtig!
  • Ook vind ik de wijzerplaat erg mooi met het goud, het heeft veel meer warmte dan de versies zonder het goud.
  • Tevens die hij draagt heerlijk! Ben direct in de ban van 39mm horloges, ofschoon ik weet dat vergelijkbare doorsnedes nog altijd heel anders kunnen dragen.
  • De roestvrijstalen band is getaperd van 20mm naar 16mm, wat het geheel een ouderwetse look en feel geeft.
  • Het gehele pakket. De Lorier komt in een mooie stijlvolle doos, met reis-etui en kleine tool om zelf de band te verstellen.

Cons:

  • De band is erg licht, bijna te, waardoor je wel een vintage gevoel krijgt maar niet echt premium.
  • Het gebruiken van de bezel. Laten we eerlijk zijn, bijna niemand duikt nog met duikhorloges als primaire tool, daarvoor zijn veel nauwkeurigere duikcomputers bedacht. Toch is het leuk om normaal gesproken met de bezel te spelen. In dit geval niet, hij draait weliswaar prima maar het geluid dat eraf komt lijkt in niets op die geruststellende klikken op mijn Seiko’s. (De bezel is trouwens wel perfect uitgemeten en zonder speling, kan Seiko nog wat van leren :wink: )
  • Dat was het al, ik ben gewoon mega fan van dit horloge!

Fijn weekend allen!

PLAATJES:

31 likes

Mooi verhaal, mooi horloge.:+1:

1 like

Heel mooi horloge ,gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Mooi man!

1 like

Mooi! Hij was even uit m’n beeld verdwenen maar heeft nu weer m’n aandacht.

1 like

Wauw! Net even de website bezocht en een leuke collectie :grinning_face_with_smiling_eyes: zelf ook weg van de hydra, geeft me een longines legend diver gevoel :smiley: en ook de hyperion den GMT gevoel :+1: echt een leuke set hebben ze en een mooie styling. Helemaal weg van :grin::grin:

1 like

Mooie review!

1 like

Nice :heart_eyes:
Hier ook maar eens naar kijken :thinking:
Veel draagplezier!

1 like

Heel cool, ik heb er vaak naar gekeken. Ik heb een Lorier Falcon V1 en dat plexiglas blijft me boeien. Ik kan me voorstellen dat je daar nog vaak naar gaat kijken, geniet ervan!

1 like

Das een mooi klokkie baas en leuk opgetikt!

1 like

Fraai horloge!

1 like

Heel gaaf :ok_hand: goed bezig daar bij Lorier.

Geniet ervan :+1:

1 like

Mooi horloge en dito verhaal!
Veel plezier met dragen er van.

1 like

Leuk merk. Kijk vaak naar hun horloges.
Mooie kast. Lijkt lekker op de pols te liggen. Geniet ervan :ok_hand:

1 like

Idd een erg mooi horloge. Ik blijf ook steeds terug komen bij dit model. De nieuwe Hyperion is ook erg mooi.

3 likes

Een zeer geslaagde Lorier, veel plezier ermee!

1 like

Ziet er nice uit. Men geeft aan dat deze gebaseerd is op een 3tal horloges maar vind hem zelf meer op Tudor lijken. Dat geldt overigens ook voor andere modellen van hen.

1 like

Bijzonder. Verschillende ontwerpen combineren tot iets nieuws, en toch vertrouwd herkenbaar. Mooi verhaal en horloge!

1 like

Ja, die staat ook op mijn radar, alleen dat wit/rode datewheel is voor mij echt een afknapper tot dusver. Als ze die gewoon mooi zwart maken met witte letters ben ik om!

1 like

Oja? Grappig, dat hindert mij niet. Een Pepsi bezel, hoe goed ook uitgevoerd, zou mij wel tegen kunnen houden. Teveel Rolex, terwijl, er zijn zoveel merken die het hebben gebruikt, eigenlijk slaat het nergens op dat ik dit zo voel.

1 like