N.A, marktplaats vintage vondsten

Die Rontic :heart_eyes:

1 like

Die Prisma is wel gaaf zeg!:grin::+1::ok_hand:

1 like

Mooie dials die Suzaco’s zeg.

1 like

Super!! Vooral die evil panda!!!

1 like

Dat Nederlanders een gierige insteek hebben merk je ook wel aan het aanbod van horloges die op Marktsplaats naar boven komen, maar heeeel soms is er dan toch iemand die in de vorige eeuw wel in de buidel heeft getast.

10 likes

Ik ben dan ook best blij dat zo af en toe je dat soort pareltjes ook gewoon nog op marktplaats tegenkomt i.p.v. meteen op Chrono24, of catawiki :sweat_smile:

2 likes

@Ferdinand83
Wat een leuke Marktplaats vondsten! Junghans is altijd goed, zeker als ze het nog doen.
Die puntgave Sukazo is echt een design pareltje van zijn tijd en een prachtig voorbeeld voor zijn DDR herkomst.
image
No offence; maar ik moet bij die kleur en die merknaam toch onwillekeurig aan ‘Sukade’ denken.
Je weet wel, die zoete groene stukjes die je in de betere oliebollen kunt vinden :slight_smile:

Van die Union (nederlands handelsmerk) die @Ferdinand in een vervolgpost laat zien word ik echt hebberig!
image
Mooi! Ik denk (naar mijn smaak) nòg mooier met een zwart of bruin leren bandje. Met zon stalen bracelet blijft het naar mijn beleving toch een beetje een ‘Opa horloge’, op leer wordt ie meteen een stuk sjieker. En misschien een nieuw kroontje?

Hier onder het recent door mij verworven Union exemplaar (via eBay, maar ook van een Nederlandse verkoper)

Leuk om te lezen dat er af en toe nog wel degelijk iets leuks q.c. avontuurlijks èn betaalbaars op/van/via MP valt te scoren.
Veel plezier van je klokjes!

3 likes

Hmmm gierige insteek ?..of gewoon niet veel te makken.

Ik vind hem gaaf die

vooral ook de plaat is super. Mooie aanwinsten.

Als je Nederland vergelijkt met omringende Europese landen kan je wel concluderen dat wij over het algemeen minder geld besteden aan een kwalitatief beter horloge.

1 like

Dat is niet wat ik bedoel, maar ik denk dat jij dat ook wel gelezen hebt. :wink:

Mooie stuks!

Heb je ze veel betaald?

Neeuh, dat viel best mee… 23 euro voor de Suzaco en 35 voor de Junghans :sweat_smile:

Mooie vintage Suzaco gescoord!

Drie foto’s om mooi te laten zien hoe de wijzerplaat het licht vangt.

5 likes

Heel bijzonder dit! Nog niet eerder gezien :slight_smile:
Leuke vondst

2 likes

Dit mooie setje: vlnr, Suzaco, Romano en Mondia.

Suzaco uiteraard uit de voormalige DDR, de Mondia is een Zwitser (merk bestaat volgens mij nog steeds), en over de Romano heb ik niet heel veel kunnen vinden. Er bestaat een (mogelijk Japans) merk met die naam maar ik heb geen idee of dit hetzelfde merk is.

5 likes

Top vondst! Veel plezier er mee.

2 likes

Ik heb hem hier nog liggen voor je wel net ietsje anders maar komt wel erg in de buurt

2 likes