Ik wilde al jaren een Speedmaster, maar steeds schafte ik een ander horloge aan wanneer ik ernaar op zoek was. Donderdag heb ik bij @SuperC eindelijk een Speedmaster gekocht.
Ik ben geen alleswetende kenner en had me daarom nu dus voorgenomen: niet moeilijk doen, koop gewoon een redelijk nieuwe, ‘normale’ Speedmaster. Tijdens de zoektocht was dat toch weer lastiger dan het leek. Ik ging toch weer moeilijk doen. Van de ene Speedmaster kwam ik bij de andere uit en van die weer bij een andere. Zo ben ik bezig geweest met een ‘57, een Broad Arrow en een Moonphase. Alle horloges gezien en gepast en alle zijn prachtig, maar ik kon niet een, twee, drie een keus maken.
Dus terug naar het voornemen en ook even kijken op de site van Ten2two. Jaap had twee versies te koop: een hesalite en een safier. Ik had verwacht nog te zullen dubben tussen de twee, maar eenmaal bij Jaap was ik er zo uit. Ik koos direct de hesalite-versie. Het speelde niet echt mee in de keus, maar het exemplaar zat zelfs nog in de stickers, er zat nog 5 jaar garantie op en werd geleverd in de doos met alle goodies.
Ik vind het horloge geweldig. Ben er heel blij mee.