N.A. NEEV

Sinds gisteren toegevoegd aan mijn collectie.

Recent een aantal horloges bekeken waaronder de Tissot PRX. Mooi maar weer een Tissot. Maar het model bleef knagen. Recent kwam het merk NEEV in beeld daar ik in Uden was. Ivm tijdgebrek slechts even kort bekeken.

Daarna even op internet bekeken. Miyota uurwerk, 42mm en safierglas. Prijs 325 euro.

Gistermiddag kwam ik dit merk weer tegen bij mij inde buurt en een exemplaar aangeschaft.

42mm is voor mijn pols een perfecte maat. Even wennen dat het horloge maar iets meer dan 10 mm dik is. De stalen band is gematteerd, geeft een beetje titanium look maar 2 banen in de lengterichting zijn gepolijst. De band is voorzien van een dubbele vlindersluiting die met een stevige klik sluit. Voelt voldoende solide aan. De roterende bezel draait wat zwaar maar geeft een stevige klik. Ik vond de bezel er de 1e keer in Uden wat blikkerig uitzien maar dit is niet het geval. Wellicht heb ik het me ingebeeld.
Het uurwerk, van Miyota heeft een dag en datum functie waarbij de zondag in het rood is weergegeven. Daarnaast saffierglas en een geschroefde kroon.

De wijzerplaat is meer donkergrijs dan zwart aan de buitenzijde en wordt lichter naar binnen toe.

Het horloge is verpakt in een nette luxe doos.

Al met al komt dit voor en prijs van 325 euro. M.i. een nette prijs/kwaliteit verhouding.
Is het echt Nederlands? Natuurlijk niet, productie vindt plaats in Azië.
Is het enorm vernieuwend? Nee, ontwerp is niet exclusief, maar zijn andere merken en modellen dat dan wel. Er zijn enorm veel modellen waarbij de kast mooi overloopt in de band.

Al met al voor mij een leuke aanvulling op mijn collectie. Nette prijs/kwaliteitsverhouding met een (heel) klein vleugje chauvinisme.

34 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Nog niet eerder gezien zo’n NEEV.
Leuk hoor!!
Veel draagplezier dan ook met deze bijzondere tijdgenoot.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Ken het merk niet, maar verassend mooi horloge! Gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd met deze toffe aanwinst :+1:

1 like

Geniet van de nieuwe aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd! Veel plezier ermee!

1 like

:clap:

1 like

Altijd leuk als er een onbekend merk voorbijkomt, draag hem in goede gezondheid!

1 like

een mooi exemplaar :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Mooie klok, neef

2 likes

Ik vind de band zo op het oog erg mooi afgewerkt. Hoe doen ze dat voor dat geld. Daar kan Breitling nog wat van leren, een stalen band kost daar al snel 1000 euri en dan heb je nog geen horloge…

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze Neev neef!

1 like

Mooi man. Heel veel plezier ervan.

Het was mij bekend dat het een Udens merk is, maar kun je ze daar dan ook bekijken/passen?
En zo ja, waar dan?

1 like

Pureman in Uden. Maar kijk even op hun site, er zijn meerdere verkooppunten.

Hiermee sla je de spijker opende kop. Value for money. Een net en solide afgewerkt horloge met band voor een scherpe prijs.

Geniet van je NA! :hugs::pray:

1 like