N.A.: Nomos met een lange naam!

Het is alweer een paar maanden geleden dat ik me hier op het forum voorstelde en daarna heb ik helemaal niets meer gepost terwijl ik toch een paar leuke horlogemomenten heb beleefd. Wat te denken van twee nieuwe aanwinsten (waarvan één graal) en een oude liefde die is opgeknapt?

Ik begin eens met de laatste aanwinst. In april buiten het forum overgenomen van @anon37912516EV , een knappe Nomos met een lange naam. Het is de Club Campus Nacht met California dial, half Arabisch, half Romeins dus. Dit horloge draag ik inmiddels dagelijks en krijgt verreweg de meeste polstijd. Het minimalistische ontwerp zorgt dat het horloge bijna iedere gelegenheid aankan zonder mij te vervelen.

image

De gepolijste kast vind ik erg subtiel door de eenvoudige vorm en de vloeiende overgang van de bezel, maar de 38,5mm diameter en lange lugs geven het geheel toch genoeg gestalte. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor de wijzerplaat want de antrasiete kleur van de ruthenium coating wordt speels gecomplimenteerd met het felle oranje van de subsecondewijzer. Daarnaast zorgt de fijne blauwe omtrek van de cijfers voor een fraaie balans in het geheel.

image

De collectie van Nomos sprak mij al langere tijd aan door het ingetogen ontwerp. Vooral de Orion en Club modellen vallen door de vorm van de lugs bij mij in de smaak. De kenmerkende hoekige pootjes van sommige andere modellen zijn minder aan mij besteed. Een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Bij het horloge kreeg ik nog enkele originele bandjes in maat M die te groot zijn voor mijn pols. Ik zal later kijken of er nog belangstelling voor is in het blauwe gedeelte. Voor nu bedankt voor het lezen :blush:

32 likes

Is dit toevallig de oude van @Jo1953 en @anon50762135EV?

Gezien het horloge de Club Campus Nacht heet en van die lange scherpe lugs heeft, denk ik telkens aan vampiertandjes bij het zien van dit horloge. De Nosferatu Nomos. Dat klinkt wel top.

Ik vind hem mooi, de maat helpt ook erg mee :ok_hand:

5 likes

Toffe Nomos inderdaad, een van de minder saaie modellen.

1 like

Dat was een witte als ik het me niet vergis.

Leuk horloge!

3 likes

Erg mooi! Van harte :ok_hand:

@HanDavinci had Ide de wit/oranje versie niet?

3 likes

Erg leuk! Fijn om wat meer van Nomos te zien. Ik vind het een tof merk.

1 like

Het kooppatroon van die jongen valt niet bij te houden

3 likes

Welk patroon?

1 like

Willekeurig - Sarb - willekeurig - Sinn 556 - willekeurig - Sarb - willekeurig - Sinn 556 toch?

2 likes

Vergeet de Damasko vooral niet. En de G shock. En de Squale. En de…

1 like

Dankjewel, ik ben er blij mee!

@anon37912516EV had het horloge in juni vorig jaar nieuw gekocht bij Gassan dus ik denk dat het een ander horloge is.

Bij Nosferatu moest ik aan een dj denken (jeugdzonde haha :smile: )

3 likes

Erg mooi!

1 like

Eeg mooi horloge :+1:t2: Heb deze ook gehad en toch wel een beetje spijt dat ik die weggedaan heb :grimacing:

Veel draagplezier…

1 like

Nice :ok_hand:

1 like

Een mooi merk. Gefeliciteerd! :+1:t2:

1 like

Dat is geen zonde. Evenals die Nomos.
Lijkt me een leuk ding, alleen de lug gap kan ik niet meer omheen.

1 like

Terug kopen Erik? :pensive:

1 like

Luuk bedoel je ? Wil je er vanaf dan ?

En Luuk bedoelde ik lol

Ja ik wil wel wat kwijt. Ben me aan het oriënteren op een Rolex

1 like

Nee, het is inderdaad geen zonde maar ik luister er nu niet meer zoveel naar.

Lug gap is een minder sterk punt van het horloge hoewel ik het op de foto erger vind lijken dan in werkelijkheid.

1 like