‘N.A.’ Omega Speedmaster *Dark Side of the Noon*. Vooral foto’s!

Ik ben blij. Want mijn Speedy is terug van weggeweest. Lang weggeweest. Dus het is geen echte N.A., maar het voelt wel zo. Ik ben @Floris155 dankbaar voor het meedenken en hij heeft wederom geweldig werk geleverd.

En wat bedoel ik met dark side of the noon?

Wel, nu ik haar weer om de pols kan draperen, merk ik dat ze overdag zo mooi is maar in de avond, met kunstlicht, lijkt het allemaal een stuk minder mooi. Ik focus me altijd op zaken die me opvallen. Dat is een hele hinderlijke eigenschap maar een horloge dat me in de avond niet bekoort, heeft direct erna onze relatie verstoord.
In dit geval is dus zacht licht in de middag ( dark side of the noon) het mooiste licht wat mij betreft. Maar ik kijk dan ook echt belachelijk vaak op mijn horloge om dan 2 seconden later mijn telefoon te pakken om te zien hoe laat het is. Vorm boven functie zullen we zeggen …

Deze Speedmaster kocht ik in België. Toen ik haar omslingerde was ik verkocht. Nu, na die tijd dat ze weg was, voelt het weer een beetje als toen. Gebruikt, jazeker, ik kan hier iets te makkelijke uitspraken van @Climholland citeren maar het lijkt me handig dat niet te doen. Maar toch merk ik dat ik naar wijzerplaten neig die iets meer rust hebben. Het zal de leeftijd zijn. Aan de andere kant, het is allemaal erg goed in balans, De grijsblauwe sunburst, de zwarte registers en matzwarte met witte wijzers.Dat in combinatie gebrushed staal met gepolijste facetten. Het is een geweldig ding…

Opgepoetst, gerepareerd, geserviced en wel toon ik u mijn Speedmaster 176.0016. Ook wel ‘the dark side of the noon watch’ genoemd door mij, omdat ze het mooist is in zacht natuurlijk licht in de middag. En de wijzers op deze wijzerplaat het mooist staan om 13.25 uur. Dat is dan eigenlijk weer the ‘light side of the noon’

Kijk maar:

103 likes

Heerlijke plaat. Enjoy!

1 like

Wow, lekkere nieuwe ouwe reeds in bezit zijnde aanwinst … :star_struck:
Veel draagplezier! :ok_hand:

2 likes

Prachtig! Je moet als horlogemaker ook wel een doorzetter zijn met dit caliber. Onderdelen zijn ook heel moeilijk. :tophat: off. :+1:

Erg mooie klassieker!

5 likes

Is echt een bizar ding. Ik heb hem gezien en om mogen hebben. Die plaat is koninklijk!

Zonder vieze praatjes van mij.

4 likes

Prachtig man! Schitterende uitvoering!

1 like

Gaaf ding, veel plezier er mee!

1 like

En dat vind ik dus een mooie Speedmaster, die heeft een hoop plezier gegeven en geeft dat nu nog. Complimenten voor je foto’s en als je hem in de avond minder mooi vindt, goede reden om een avondwissel te doen :wink: :+1:

2 likes

Gefeliciteerd !
Hij is prachtig :heart_eyes_cat:

1 like

Heul mooi zeg!:ok_hand:t4:

1 like

Dat is absoluut een goed idee. Dank je!

1 like

Gaaf ding
Denk wel dat die lume schilder een pool is geweest :beers:

1 like

Echt mega-gaaf horloge. Mooie foto’s. Veel plezier ermee weer.

1 like

Je hebt hem opgemeten Clim. Lengte en dikte… en daarna moest ik hem weer mee naar huis nemen👀

2 likes

Dat doet 50 jaar met lumen. Is niet opnieuw gedaan hoor.

3 likes

Dat noemen ze nu tikkie terug @Climholland :grin:

3 likes

Nice :star_struck:

1 like

Mooie aanwinst geniet ervan.

1 like

Wat een tofte Omega heb je daar zeg!!

Bijzondere kast en een heule mooie wijzerplaat.

Geniet ervan in goede gezondheid.

1 like

Heel erg mooi!

1 like