N.A. Omega Speedmaster Racing Schumacher World Champion 2000 Limited (joh...) Edition

Gisterenmiddag heb ik deze mooie full - set Omega Speedmaster Racing Michael Schumacher World Champion 2000 Limited (natuurlijk!) Edition bij Chris (tweede eigenaar) opgehaald. Het horloge is NL geleverd, door Gassan SCHIPHOL!!

Bij toeval kwam ik er via HF achter dat hij afscheid ging nemen van dit horloge. Bij navraag bleek het niet helemaal de kleur te zijn die ik op het oog had maar ook zijn uitvoering had zeker mijn interesse, ook al omdat de andere (rode) Speedmaster Schumacher (NIET Limited?? neen…) welke ik heb heerlijk draagt en deze dezelfde maatvoering heeft.
Overigens draag ik die op een rode racing band en deze op een fijn dragende, originele stalen band.

Daarnaast is het natuurlijk een mooie aanvulling op de Schumacher / Racing Speedmaster collectie van nu twee stuks welke ik wellicht nog wil uitbreiden.

Overigens heb ik ook al eens een Speedmaster Mark II Co - Axial met de grijs / oranje Racing plaat gepast omdat ik die combi geweldig mooi vind maar wat een tonnetje op m’n pols was dat zeg! Dit is een schitterend, veel beter draagbaar alternatief.

Tijdens het dragen vandaag zag ik dat op de tachymeter bij 79 wat verf uit de schaalverdeling is. Aankomend weekend eens kijken hoe ik dat opvul (watervaste, dunne markerstift wellicht, iemand andere tips?).

Genoeg praatjes, nu plaatjes en let eens op hoe de kleur van de plaat van wit naar geblokt veranderd (ga er maar lekker voor zitten want ik kijk niet op een foto meer of minder)

Best nog wat lume na bijna 20 jaar (gewoon daglicht, geen zaklamp op laten schijnen)

47 likes

Gefeliciteerd, geniet er van!
Er zijn er toch drie van? Nog een gele dacht ik.

1 like

Heel erg leuk deze Marco, gefeliciteerd :+1::+1:

1 like

En deze toch??
image

2 likes

Zeker heel mooi .

1 like

Heb ik gehad maar de connectie met Racing / Schumacher vind ik bij deze uitvoering een stuk minder.

1 like

Gefeliciteerd, erg mooie Speedmaster. Best wel jammer dat deze uivoeringen bijna volledig overspoeld worden door het moon watch fenomeen. Qua kleur wint deze het in ieder geval! Veel plezier ervan!

Gave uitvoering is dat, heeft Hodinkee ooit een (iets minder gave, veel duurdere) heruitgave van gemaakt.

3 likes

Naast deze rode

zijn er qua wijzerplaat lay-out nog twee identieke: geel en lapis-/kobaltblauw, laatste ook nog in zgn. Kart uitvoering.

Deze nieuwe aanwinst staat van die drie los maar is natuurlijk mooi complementair.

6 likes

Kortom je bent voorlopig nog wel even zoet! Wel leuk om ze allemaal te hebben, heb je ook iets met Schumacher of is dat bijzaak?

1 like

Neen, ik heb helemaal niets met Schumacher, vond dat hij soms ā€œover de randā€ ging om te winnen maar goed, dat doen / deden wel meer F1 coureurs.

1 like

Gefeliciteerd met je Speedmaster Racing, ziet er echt mooi sportief uit! Veel plezier er mee gewenst!

1 like

Prachtig horloges! Ik kende deze versie nog niet. Ik dacht meteen aan eentje met een rode of gele wijzerplaat. Deze vind ik eerlijk gezegd fraaier. 2000 was het jaar waarin het eindelijk lukte om de wereldtitel te winnen met Ferrari. Dat maakt dit ook een bijzondere versie. :+1:

1 like

Van harte met deze leuke aanwinst! Ken deze uitvoering nog niet. Erg mooi en subtiel accent, de geblokte dial :+1:t2::ok_hand:t2:

2 likes

Heel erg mooi!

1 like

Mooi man :ok_hand:

1 like

Mooi hoor, gefeliciteerd :ok_hand::+1:

1 like

Prachtig. Echt prachtig

1 like

4 likes

Ja! Prachtig!
Wat mij betreft veruit de mooiste van de racing uitvoeringen in dit topic. Hoewel die triple calendar ook een tof ding blijft.
Geniet ervan, mooie full-set!
:sunglasses:

1 like

Ik vind 'm ook bijzonder mooi.
ik wist niet dat er ook zo’n ā€˜witte’ was, maar die staat zeker boven aan van de 3!
(nouja, 4 incl de blauwe dan)

3 likes