N.A. Omega Speedmaster Racing "Schumacher"

Hallo horlogevrienden,

Ik had het nog zo plechtig beloofd in het “incoming” topic bij de melding dat de SINN Vollkalender Chrono er aan zat te komen: “laatste aanwinst dit jaar”…

Nou, da’s prima (niet) gelukt want dit is de volgende: Omega Speedmaster Racing “Schumacher” in de knallende kleur rood.

Na de verkoop van de Speedy Professional, die ik uiteindelijk (ik durf het bijna niet te schrijven hier met al die aanbidders) toch wat saai en groot vond, stond vast dat er een Speedmaster voor terug zou komen in een kleinere (reduced) diameter. Ik heb nog getwijfeld om de First Omega in Space er voor terug te nemen maar ben bang dat ik de wijzerplaat en wijzers toch weer te saai ga vinden (krijg ik nu een ban???).

Deze uiteindelijk gekochte rode duivel heb ik al zo’n 20 jaar op het netvlies gebrand staan sinds ik deze voor het eerst zag bij Kiestra in (Stad) Groningen in de etalage. “Koekoek” dacht ik toen maar ook “wat een geld…”. Dat wilde ik toen nog niet uitgeven aan een horloge!

Vorige week moest ik weer naar m’n zieke vrouw in het ziekenhuis in Amsterdam en heb dat gecombineerd met een bezoek aan twee aanbieders van dit horloge: Spiegelgracht en HP. Toevallig zijn ze lekker op loopafstand van elkaar gevestigd dus dat was makkelijk en vlot te doen en te vergelijken.

Ik ben uiteindelijk uitstekend geslaagd bij HP omdat zij een veel mooiere, vrijwel ongedragen exemplaar aanboden en dit ook nog eens een full-set inclusief de geweldige as - wielen houder (die los voor honderden euro’s wordt aangeboden) betrof. Zelfs de tag en rode foedraal zitten er bij, gewoon helemaal compleet met het originele, weinig gedragen, bandje en gesp eraan! He-le-maal blij met deze mooie vondst!

Ook met de diameter, die meer overeenkomt met de Speedy Triple Day Date en de Racing Co-Axial, ben ik erg tevreden.

Genoeg praatjes, nu plaatjes:

Mijn collectie “autosport” gerelateerde horloges nadert voorlopig z’n voltooiing: 3 x Speedmaster, ChronOris en de Heuer Monaco (W.W.). Na een goede tip van een vriendelijk HF lid ben ik nog bezig met een Chopard MilleMiglia maar de MP verkoper reageert nogal lauw (dus dat komt ook voor!!).

Grt. Marco

44 likes

Proficiat. Toppertje heb je.

1 like

Gefeliciteerd! :ok_hand:t2:

1 like

Gaaf ding zo met deze kleurstelling en de verpakking. Ideale metgezel om de 24h die nu in Le Mans bezig is te volgen.

1 like

Hoe kon je deze kopen zonder de andere twee erbij te kopen?!

2 likes

Mijn beste,

Goed hoor!!
Ik wens je vele energieke momenten met deze sportieve pols-bolide.:red_car::red_car::red_car:

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!! :first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Proficiat :thumbsup:
Prachtige aanwinst, vind vooral ook de verpakking, dat wiel, erg leuk.

Veel (draag)plezier ermee .

Pieter.

1 like

Gaaf ding en ook lekker zomers! Ik heb hem ook gehad.

1 like

Haha, de gele is inderdaad ook erg mooi maar wel erg “in-your-face” en moeilijk te combineren met kleding.
Voordeel van de gele is dat het prijsniveau wat lager ligt (ben schijnbaar niet de enige die er zo over denkt).

De blauwe is hardblauw en verder heb ik al een blauwe Heuer Monaco W.W. en -Tudor Monarch.

Overigens wordt er een complete set (rood/blauw/geel) aangeboden op Chrono24 voor, naar ik meen, 8K.

Grt. Marco

1 like

Mooi horloge! De normale steekt hier inderdaad wat schril bij af, wat een kleur! Veel draagplezier gewenst.

1 like

Deze kan ik ook altijd bijzonder waarderen:

2 likes

Ehhh, zeker geen saai horloge dit! :blush:
Inderdaad heel apart en minder behoudend dan een zwarte Speedy.
Heel veel draagplezier!

En het beste met/voor je vrouw gewenst!

2 likes

Ook weer een hele mooie aanwinst gefeliciteerd :thumbsup:

Helemaal goed en een heeeeel herkenbaar verhaal!

Mijn liefde begin precies hetzelfde! De rode en gele naast elkaar in de etalage in het setje banden… wat een juweeltjes, maar wat een geld!

Ik ben, toen ik het kon betalen 15 jaar later, voor de Speedmaster Pro gegaan :sunglasses::fist_left:t2: maar kijkt ook af en toe nog naar deze…

Proficiat!!
1 tip: Niet omdoen bij een wintersport vakantie…

1 like

Dit was de mooiste

1 like

[quote]“Koekoek”[/quote] :smile:

Mooie aanwinst, veel plezier er mee

1 like

Proficiat! Leuke, niet alledaagse verschijning!

1 like

Vind dit de mooiste Speedmaster, gefeliciteerd en het beste gewenst m.b.t.je vrouw.

1 like

Leuke klok, veel plezier ermee!

1 like