N.A. Omega Speedmaster Reduced II

Ik heb begin 2016 mijn Speedy (moonwatch) 2-3 maanden na de aanschaf met pijn in mijn hart weg gedaan omdat ik toch moeilijk kon wennen aan het dagelijks moeten opwinden van het uurwerk terwijl ik wel heel erg van het design van de Speedmaster hou . Het overkwam mij te vaak dat de klok stil stond omdat ik vergeten was hem op te winden.

Ik heb nu de Speedmaster reduced II als full set aangeschaft welke voor mij, afgezien van de 3 mm kleinere afmeting, wel het beste van twee werelden verenigd namelijk een mooi design en een automaat als uurwerk. Hij is van 2010 en is waarschijnlijk 1 van de laatste Speedmaster reduced die zijn geproduceerd. Dit model heeft 2 puntjes bij de 12, is voorzien van saffier glas en heeft een 1471 bracelet met een moderne Omega sluiting.

Ik heb hem via Chrono24 gekocht van een in Australie woonachtige chinees. Het kopen van een kleine chinees had voor mij als nadeel dat ik het horloge binnen een week ontving met een 1471-815 bracelet met een lengte van slechts 16.5 cm. (geen last gehad van de douane). ik heb echter een polsomvang van 19cm en gebruik graag een extra schakel zodat hij lekker losjes om mijn pols hangt. de schakels van de 1471-815 zijn slechts 0,5 cm groot dus ik heb in totaal 8 extra schakels nodig om het horloge met de standaard bracelet naar mij zin om de pols te kunnen dragen. Dat wordt een duur geintje schat ik in. ik heb hem voorlopig voorzien van een kalfsleren Hirsch bandje en heb ook een 4 tal 18cm nato bandjes gekregen bij het horloge.

Hier een paar foto’s.

9 likes

Proficiat :+1:

Proficiat Renzie! Jouw speedy is daarna een tijdje van mij geweest, heb m ondertussen geflipt (met de extra schakels), maar er komt er ooit 1 terug!
Vooral de stalen band van jouw reduced vind ik erg mooi, dacht wel dat alle reduced modellen cijfers bij de indices had, dus weer wat geleerd.

Grtz. Erik

1 like

heel mooi, ben je al gewend aan het kleinere formaat?

Mooi! Ik twijfel nog wel eens of mijn Carrera niet moet inruilen op een Reduced.

Ik hou er van!

1 like

Mooie klok!
Vond je het niet gewaagd om hem helemaal in Australië te bestellen?
Of heeft chrono een goed feedback systeem oid?

Prachtige aanwinst , heel veel plezier ervan , het formaat is perfect zo :thumbsup:

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden, even 10 seconden draaien bij het aan-of-af doen :sweat_smile:

Mooie Omega trouwens, proficiat!

Is dit niks?? 200 dollar

Gefeliciteerd! Ik heb sinds een paar weken ook een reduced in huis en ben er ook erg tevreden mee. :thumbsup:

Mooi hoor!

mooi reduced maar ook ik snap niet dat je een speedy moonwatch wegdoet omdat je zo nu en dan es vergeet hem op te winden. Enfin ider zijn redenen zeker en geniet met volle teugen van dit mooie alternatief!

1 like

het is maar 3 mm verschil maar aan de pols oogt het verschil wel groter . maar het begint te wennen.

deze is maar 6 inches lang en dus met 15 cm nog korter dan mijn huidige band. maar bedankt voor de tip.

Mijn beste,

Proficiat!!
Fraaie aanwinst hoor!!
Ik wens je er vele aangename momenten mee.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

mooie klok , veel plezier ermee…maar beste van 2 werelden hmmmmmm

Gefeliciteerd!

Hallo,

Proficiat, inderdaad een zalige klok. Mag ik even vragen waarom deze reduced op chrono24 ook wat goedkoper (lees veel) geadverteerd staan?

bvb: Deze

Of is dit nog een ander model? Sorry maar mijn kennis van speedmasters en horloges in het algemeen is nog niet dermate groot :wink:

Mooie Speedmaster, veel draagplezier toegewenst, en je zorgen qua opwinden zijn van de baan!

ik heb hem nu op een rood/zwarte nato.