Ik heb begin 2016 mijn Speedy (moonwatch) 2-3 maanden na de aanschaf met pijn in mijn hart weg gedaan omdat ik toch moeilijk kon wennen aan het dagelijks moeten opwinden van het uurwerk terwijl ik wel heel erg van het design van de Speedmaster hou . Het overkwam mij te vaak dat de klok stil stond omdat ik vergeten was hem op te winden.
Ik heb nu de Speedmaster reduced II als full set aangeschaft welke voor mij, afgezien van de 3 mm kleinere afmeting, wel het beste van twee werelden verenigd namelijk een mooi design en een automaat als uurwerk. Hij is van 2010 en is waarschijnlijk 1 van de laatste Speedmaster reduced die zijn geproduceerd. Dit model heeft 2 puntjes bij de 12, is voorzien van saffier glas en heeft een 1471 bracelet met een moderne Omega sluiting.
Ik heb hem via Chrono24 gekocht van een in Australie woonachtige chinees. Het kopen van een kleine chinees had voor mij als nadeel dat ik het horloge binnen een week ontving met een 1471-815 bracelet met een lengte van slechts 16.5 cm. (geen last gehad van de douane). ik heb echter een polsomvang van 19cm en gebruik graag een extra schakel zodat hij lekker losjes om mijn pols hangt. de schakels van de 1471-815 zijn slechts 0,5 cm groot dus ik heb in totaal 8 extra schakels nodig om het horloge met de standaard bracelet naar mij zin om de pols te kunnen dragen. Dat wordt een duur geintje schat ik in. ik heb hem voorlopig voorzien van een kalfsleren Hirsch bandje en heb ook een 4 tal 18cm nato bandjes gekregen bij het horloge.
Proficiat Renzie! Jouw speedy is daarna een tijdje van mij geweest, heb m ondertussen geflipt (met de extra schakels), maar er komt er ooit 1 terug!
Vooral de stalen band van jouw reduced vind ik erg mooi, dacht wel dat alle reduced modellen cijfers bij de indices had, dus weer wat geleerd.
mooi reduced maar ook ik snap niet dat je een speedy moonwatch wegdoet omdat je zo nu en dan es vergeet hem op te winden. Enfin ider zijn redenen zeker en geniet met volle teugen van dit mooie alternatief!