Morgen gaan we eindelijk op vakantie richting Portugal! Een aantal maanden een paar avondjes gespendeerd aan het onderzoeken en bekijken van “watchrolls”, “horloge etuitjes” en “horloge reistasjes” e.d.
Ik had geen idee wat van goede kwaliteit was, wat zou bevallen en wat mooi zou zijn. HF bood vanzelfsprekend uitkomst maar de koopknop werd maar niet ingedrukt. Alles wat ik mooi vond was minstens een paar of enkele honderden euro’s, an sich geen issue want als je stevig geld kan spenderen aan horloges dan mag het ook in een degelijke luxe etui zitten wat mij betreft.
Uiteindelijk geen besluit kunnen nemen en het raakte weer enigszins de vergetelheid, tot ik me afgelopen dinsdag bedacht dat ik echt iets fatsoenlijks wou hebben voordat ik op vakantie zou gaan. Bospherus, Wolf en nog aantal andere kandidaten zouden niet op tijd komen dus we keken verder. Uiteindelijk uitgekomen op een Ortell Bruinleren Horloge etui van Bol.
Gister kwam de postmeneer én de verwachtingen waren niet hoog. Onterecht want voor het geld krijg je een luxe en mooi leren etui die zéér degelijk is afgewerkt. Kunnen we toch weer content op vakantie en kunnen we varieren op kekke korte broekjes en papa polo’s.
Niet negatief bedoeld en ook niet bedoeld om mee enthousiasme en vakantiepret te bederven. Maar Ortell is geen bestaand merk. De Ortell watchroll op Bol.com is exact dezelfde als op Amazon en AliExpress. Op Amazon en AliExpress staan ze voor minder dan de helft van het geld dan op Bol.com. Foto’s en de gepresenteerde horloges in de watchroll op de foto’s zijn ook exact hetzelfde. De verkoper op Bol.com met het merk label ‘Ortell’ pakt dus een lekker marge van twee tientjes per verkochte watchroll.
Ik vind de info van RLC nuttig. Bertus heeft toch een aantal dagen om het pakket te retourneren. Mocht hij dat zo willen.
Wil hij het alsnog behouden weet hij in ieder geval wat het op een ander kost voor dat het te laat is.
Ik heb inmiddels aardig wat watchrolls in mijn bezit (Bosphorus, The Watch Stand, Carapaz, Mirage) en heb ook aardig de watchroll markt hiervoor verkend.
Het is geen hogere wiskunde. Tis een kwestie van rondkijken en je komt er achter.
Bol verkoopt bijna alle horlogekoffers van Ali voor veel te veel geld.
Ouch…! Naja ik heb hem wel voor de vakantie binnen, wel tegen een vette premium… Anyway, vannacht vliegen we al. Bedankt voor de info @RLC@John
Verder wat @HouwelD zegt, jammer dan. Ik heb echt wel redelijk wat rondgekeken maar toeval dat ik het niet gezien heb. Moet zeggen dat je voor dat geld op amazon en ebay dan veel waar voor je geld krijgt