N.A. Panerai PAM00051

Met mijn flippergedrag is het geen doen om bij iedere nieuwe aanschaf een N.A. te gaan tikken maar voor deze “klok” wil ik wel een uitzondering maken…

Afgelopen maanden wederom de collectie weer eens flink op de schop genomen waarbij de nodige grote namen (Zenith, Grand Seiko, Tudor, Omega, Breitling, Cartier) uit de box zijn verdwenen. Waarom? Noem het maar gewoon onrust…. Behoefte aan weer eens wat anders. De echte flipperaars hier zullen het wel herkennen. Wat er in kwam bij puur toeval was een Rolex 16570 en een leuke 1601 als daily. Vervolgens kwam er bij mijn vaste grijze adres om de hoek (Wristcandy) een mooie 16753 voorbij en dan gaat het snel…. Wat mij betreft een leuk trio wat nog wel even mag blijven. Maar wat nu verder gedaan. De Aerospace Evo die ik had kwam plots niet meer aan de pols dus tja die er dan toch maar uit ( al had ik me voorgenomen die als daily te houden, maar ja…… die 1601 draagt gewoon zo ongelofelijk lekker). Weg ermee dus…. En ik “miste” een duiker in de box…

Nu had ik me een tijdje geleden al voorgenomen om eens een Panerai te proberen want na al die jaren horlogeliefhebberij en al bijna 250 horloges verder (gaat nergens over ik weet het) had ik nog nooit een Pan gehad. Alleen het DNA van een Pan paste niet echt goed meer bij wat ik zoek…. Niet te groot, voorkeur voor max 40mm, ik draag alles op staal/metaal…… en na al die donkere platen in m’n box wilde ik eigenlijk wel weer eens een lichte plaat. Twijfel twijfel…. Misschien toch maar weer een GS, bijvoorbeeld de snowflake, maar die maat…. Dat ging ‘m niet meer worden, ook al vind ik m prachtig.

Tot ik gisterenochtend plotsklaps de laatste aanwinst bij Wristcandy voorbij zag komen…. Een PAM00051, full set, Sneeuwwitte plaat, stalen band en jawel…. 40mm…. Alle boxjes afgetikt… Klaar…. Aerospace eruit en m’n eerste Panerai was een feit.

Ik vind het een prachtding, valt perfect op mijn niet al te grote pols, de witte plaat waar de gitzwarte indexen afspatten, de datumloop aan de binnenkant, de band die wel bombproof lijkt…… wat een geweldige combinatie.

Roepen dat het een blijvertje is, is vanuit mijn mond niet geloofwaardig, maar dat hij voorlopig niet weg gaat dat weet ik zeker net als dat dit zeker niet mijn laatste Panerai zal zijn want dit smaakt zeker naar meer

88 likes

Topper! Die band lijkt me inderdaad echt geweldig, maakt 'm sowieso wel af.

1 like

Super ding. Ik zag m te laat, was al verkocht. Die 16570 is ook gaaf

1 like

Die band maakt m inderdaad meer dan af, op rubber of leer had ik t niet gedaan.

9 likes

Ik zou dan juist weer rubber en meerdere lederen bij willen hebben.

2 likes

Dat kan altijd nog als ik zou willen maar onderaan de streep weet ik dat staal de basis is voor me en dat die pand ook t mooist om de pols valt.

5 likes

Van harte! Mooi exemplaar.

Gewoon Pam he :wink:

1 like

Werkelijk prachtige aanwinst dit zeg! Heel veel plezier er van en mee!

1 like

Geniet van deze mooie tijd, absoluut een geweldige aankoop :sunglasses: :heart_eyes:

1 like

Fraai, en uniek zo op staal. veel draagplezier!

1 like

Heel tof gefeliciteerd! Een Panerai op staal heb ik niet vaak gezien, maar ziet er heel goed uit. Ziet er echt robuust uit. Enjoy :star_struck:

1 like

Mooi hoor :ok_hand: die band maakt hem

1 like

Schitterend ,de stalen band maakt hem voor mij af,maar je was er snel bij :rofl:

1 like

Gaaf model. Voor mij moet een panerai wel op leder of rubber. Zo veel keuze en elke keer een ander gezicht. Mooie collectie heb je.

1 like

Prachtige aanwinst.

1 like

Nice een beetje zomer in de herfst!

1 like

Congrats🎉 Mooi horloge , en begrijp dat je stalen band mooi vindt maar zou m ook echt eens op rubber of leer proberen . Enjoy

1 like

Mooi hoor, geniet ervan :ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3:!

1 like

Komt vanzelf nog wel een keer, die zijn er sneller bij gekocht dan een stalen band :grin:

1 like

Klopt , en weet dat deze band niet zomaar uit te wisselen is , trust me ik heb het geprobeerd😬 Genieten, gaaf horloge

1 like