Dit horloge kreeg mn aandacht door de prettige champagne dial en de hour reserve. Na wat research erachter gekomen dat het gemaakt wordt/werd door het Duitse Reflekt. Zij maken relatiegeschenken en unbranded horloges, die mensen van een logo kunnen voorzien.
Zo kon je dit horloge ook in de Mercedes webshop kopen omstreeks 2005.
Pallmann is een Duitse groothandel in (hout) parket benodigheden, dus ik vermoed dat dit ook een x-jarig jubileum horloge is voor Pallmann.
Mij ging het ook om het uurwerk. Ik vermoed dat het een Miyota 9100 is, maar kan niet bevestigen of deze in 2005 al in gebruik waren. Iemand nog toelichting?
Is volgens mij een Chinees uurwerk aan de afwerking te zien. Dan zal de rest ook wel in China gemaakt zijn en niet in Duitsland. Wat overigens niet wil zeggen dat het dan meteen slechter is.
Ik kan de (romantische?) hoop niet inbeelden, dat een Duitse leverancier een Chinees loopwerk zou gebruiken voor Mercedes klanten (en iets met garanties) in 2005, maar het zou kunnen.
Ik zie net dat het niet overeen komt met een Miyota 9100, maar wat dan wel?
In een artikel in A Blog to a Watch van oktober 2010 lees ik dat Miyota de 9000 serie calibers dat jaar introduceerde als alternatief cq. concurrent voor de ETA calibers. Dus zal er in 2005 nog geen Miyota 9100 op de markt zijn geweest.
Leuk horloge! Omdat het geen standaard handelsproduct voor de consument was, maar als promotie voor diverse firma’s met eigen logo is uitgegeven toch ook bijzonder en waarschijnlijk per firmanaam in gelimiteerde aantallen beschikbaar.
De hele afwerking en vormgeving vind ik nogal typisch voor Chinese horloges en dat zou, voor een promotieartikel ook zomaar kunnen. Ik zie niet in waarom men daar (peperdure) Zwitserse of Duitse horloges voor zou gebruiken. Dat geeft niks, ook Chinese horloges kunnen van uitstekende kwaliteit zijn.
Veel plezier er van!
Kijk, daarom vind ik HF zo tof! Het is inderdaad een ST16. Alles komt overeen.
Weer een droom minder en verklaart ook, waarom de bronnen (Catawiki, eBay), die ik vond, dit niet zo graag benoemden.
Mijn eerste Seagull. Ik zal eens kijken hoe het loopt.
Ik moet ook zeggen, dat het geluid van de rotor weer anders was dan Miyota of ETA. Deze ST16 maakt korte draaien en staat dan stil (qua rotor). Een beetje groffer dus.