N.A. Rolex Datejust 1601

Na een periode geduldig sparen, foto’s kijken en onderzoek doen heb ik sinds een aantal dagen een prachtige ‘nieuwe’ aanwinst in mijn bezit. Ik wilde hem nu pas delen omdat ik er een juiste band voor heb gevonden. Het gaat hier om het bekende Datejust 1601 model van Rolex, in dit geval eentje uit 1971 met witgouden lunette en een zilveren dial. Er zitten nog wat kleine krasjes op het plexiglas, maar dat lossen we binnenkort wel op. Voorlopig is het puur genieten :slight_smile:

Op een verdere introductie van het model of mijn persoonlijke leven zitten jullie niet te wachten, dus hier volgen wat snelle foto’s.

1601 op de watchroll

1601 op de vloer

1601 om de pols

44 likes

Prachtig! Proficiat!

1 like

Mooi! En wat achtergrond info over klok en gebruiker vind ik altijd wel leuk hoor. Geniet ervan!

1 like

Mooi exemplaar!

Veel draag plezier.

1 like

Beauty!:ok_hand:

1 like

Cool, zo een heb ik ook bijna gekocht. Vervolgens toch voor een Seamaster Omega gegaan vanwege de waterdichtheid.

Zou je met die 1601 kunnen zwemmen?

1 like

Echt een prachtige klok !Gefeliciteerd.

Groet Bram

1 like

Hij heeft officieel een waterdichtheids waarde. Ik ga er zelf echter nooit achter komen of die klopt, want zwemmen doe ik wel met mijn G-Shock :wink:

Klasse klokje, mooi bandje ook. Veel plezier ervan, maar dat gaat wel lukken denk ik :thinking:.

1 like

Prachtig icoon, Oyster of alligator eraan en hij is af. Veel plezier er mee en van.

Groeten
Rutger

1 like

Laat ik nou juist die Oyster eraf gehaald hebben voor dit lederen bandje. :wink:

1 like

Waarom? Wellicht persoonlijk maar ik vind dit horloge heel mooi aan een oyster(sportief) of een mooie alligator(dress). De band die er nu aan zit ben ik niet kapot van, sorry.

Groeten
Rutger

1 like

Smaken verschillen, en eerlijke antwoorden zijn juist mooi!

Ik ben geen groot fan van de Oyster en vind hem juist prachtig op een vintage leren band. Misschien dat ik hem later nog eens terug zet. Dit combineert prima met bruin lederen schoenen en riem voor een kantoor dagje.

2 likes

Mooie vondst, veel draagplezier!

1 like

Je hebt absoluut gelijk. Nogmaals van harte met de aanwinst en veniet er van.

Groeten
Rutger

1 like

Mooie combo met die band.
Had bijna een 1603 onlangs op TZ-UK te pakken. Voordat de verkoper op mijn ruilvoorstel in kon gaan had-ie 'm al verkocht.

1 like

Prachtig, veel plezier ervan!

1 like

Congrats!! Mooie klok.

1 like

Oyster? No way. Deze hoort op een jubilee.

Zelf ook een 1601 gehad, helaas weer verkocht. Wil er ooit nog een voor terug!

2 likes

prachtig!! Deze heb ik ook, maar is naar service.

1 like