N.A. Rolex Datejust 1601

Dan moet je vooral lekker gaan zwemmen met een 50 jaar oude Datejust. Lost het probleem zich snel genoeg op :+1:

2 likes

Mooie klassieker veel draagplezier gewenst .

1 like

Niet zwemmen is veiliger. Leuker echter is:

1. check of er sprake is van pitting
  2. vervang alle pakkingen
  3. afpersen en bij goede uitkomst jubilee er om en aan de borstcrawl.
2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

ik ben dit jaar ook gelukkig eigenaar geworden van een zelfde horloge alleen met een donker grijze wijzerplaat en jubilee band uit 69.

de openingen in de band zijn wel erg ruim ik denk dat dit slijtage is. ik heb op internet wel eens een filmpje gezien van iemand in Amerika die de band volledig uit elkaar haalde en nieuwe pennen er in zette.
weten jullie of in nederland ook bedrijven zijn die dit doen voor een beetje schappelijke prijs. Probleem is dan wel dat ik wellicht ook schakels te kort kom.

Wat een mooi horloge! Proficiat: geniet er van.

1 like

Internationaal hoog aangeschreven staat deze meneer in Hong Kong (doet overigens meer dan bracelet revisies):

http://www.classicwatchrepair.com/english/

Wat mij betreft mag je met zo’n vraag een topic openen in plaats van de vraag in andermans topic te stellen trouwens.

@OP:
Gefeliciteerd met je DJ. Over de combinatie met de band: ik realiseer me dat naar mijn smaak de combinatie met deze band prima is met een gladde bezel, maar met een fluted bezel zou ik ook een croco prefereren. (Maar een mismatch is het ook niet)

1 like

Euhhh… Kan het dan niet??
Ik zwem regelmatig ermee

1 like

Mooi dat dit soort verschillen bestaan. Ik dacht juist het tegenovergestelde en wilde bij de fluted bezel een neutralere band. Daarintegen heb ik voor mijn Omega Constellation met strakke bezel een drukker lizard bandje besteld :). Bedankt voor de opmerking in ieder geval.

1 like

Het gaat om het verschil tussen een combinatie “mooi” kunnen noemen versus “gaaf” (of cool zo je wilt). Het is nu gaaf/cool, ik vind de gladde bezel/deze strap combi alleen nog mooier :slight_smile:

Erg mooi, band staat hem goed! :smiley:

1 like

Supermooi klokje, en topcombo met die band!

1 like

Heerlijk zo’n datejust. Fijne subtiele klassieker :+1:

1 like

Looking excellent, I like it a lot

1 like