Gisterenavond bij @RobinH opgehaald: m’n nieuwe Rolex aanwinst, de Explorer II Polar.
Ik was net te laat voor het exemplaar van @bordewolf en @chopin was niet klaar voor de verkoop dus toen ik een vermoeden kreeg dat Robin ging verkopen had ik de p.b. al verstuurd voordat het verkooptopic er op stond (of niet Robin?).
Ik zocht eigenlijk een exemplaar zonder lugholes, het 3186 uurwerk en luminova maar goed, als je op het horloge kijkt zie je die lugholes toch niet en het tritium zal hopelijk een mooie patina krijgen (begint al ietsje).
Als je van opzij kijkt zie je de holes natuurlijk wel, maar kom op, er zijn ergere dingen op de wereld.
Wat me over de streep trok is de zeer recente W & V service en de keurige (wel gepolijste) staat gezien de leeftijd.
Ik draag 'm nu net een halfuur (eerst DE race, toen sportschool en daarna gekl…t met internet) en wat een topaankoop zeg! Ik ben er heel, heel tevreden over. Hij kostte nog niet de helft van m’n BLNR maar ik ben er net zo blij mee!
Omdat 3 GMT’s met een zwarte plaat toch wel een beetje te gek is, zal de 116710LN worden geslachtofferd. Met pijn want ook dat blijft een fantastisch horloge en het was ook m’n eerste Rolex. Rationeel gezien is de helft van de bezel in een andere kleur en de andere kleur van de GMT wijzer te weinig verschil (BLNR t.o.v. de LN) om houden te rechtvaardigen. Binnenkort in het blauwe deel dus…
Draagt net zo fijn als de GMT 16710. Deze “oudere” sportmodellen komen wat minder grof over op de pols dan de latere modellen met de nieuwe kast. Die vind ik overigens ook comfortabel, maar toch anders, dragen.
Ik stuur je ook nog even een p.b. over je bezoek aan Kramer Fryslan.
Klopt! Nog steeds niet overigens; na bijna een week dragen besloten hem voorlopig in ieder geval te houden. Des te beter dat jij nu voorzien bent! Mooi exemplaar. Veel draagplezier!
Fraai horloge !! Weet niet waarom maar vind de 16570 ook altijd typisch zo’n horloge waarbij de schoonheid IRL vele male groter is dan op foto’s!
Deze meneer is het wel gelukt! Potverdorie wat chique!
Heb ook deze EXII polar gehad maar had er een haat/liefde verhouding mee. Ene moment vond ik het maar een flets ding, andere moment helemaal the bomb. Kon er de vinger niet op leggen wat het nou was. Wel een hoop value voor money! En m.i. de volgende ‘pepsi’ qua waardeontwikkeling. O getsie wat zeg ik nou weer…