Voor de notoire “Rolex Only” topic mijders…
Iedere x als ik de Pelagos droeg dacht ik: “wat een fantastisch horloge is dit toch” maar de laatste tijd ook “L2L kan eigenlijk maar net, die hoogte is toch wel erg hoog en diameter ook aan de grote kant”. Tsja, dan weten jullie het wel…
Op zoek naar een waardige vervanger ben ik…eeeehhh…eeeuuuuhhhh…toegegroeid naar…Rolex.
Het voelt als “uit de kast komen”. Jarenlang lopen schoppen tegen de Mercedes wijzer en datumpukkel en kijk nu eens. Voorbereidend op de aankoop heb ik de Sub No Date 114600, Hulk 116610LV en deze GMT - Master 116710LN vergeleken.
Bij de Sub No Date kreeg ik hetzelfde gevoel als uiteindelijk bij de Speedmaster Pro die ik recent heb verkocht: “is dit het nou?”. Ik durf het bijna niet te schrijven maar “enigszins saai” is de juiste gedachte omschrijving. De Hulk is op zich een mooi horloge maar, ondanks de mooie sunburst, hangt het groen tegen “het goedkope” aan. Ook ben ik bang dat ik het op langere termijn minder zou gaan waarderen.
Bij de GMT - Master 116710LN had ik wel direct het “wauw” gevoel en dat is 'm dus geworden. Ik moet bekennen, de datumpukkel en sterwijzer wennen opmerkelijk snel…
Ik ben blij met de beslissing om ook m’n laatste +40 mm. horloge, in dit geval de Pelagos, de deur uit te doen. Wat draagt dit toch comfortabel met lagere hoogte, kleinere diameter en -L2L!
Dit is 'm dan
En jawel hoor, de foto’s weer lekker door elkaar gegooid door het systeem…
Grt. Marco