Hallo horlogevrienden,
Na het emotionele afscheid van de Explorer II en Tudor Prince Date Chrono was het natuurlijk tijd voor een nieuwe aanwinst! De Yacht-Master bleef maar door m’n hoofd spoken en ja, dan ga je een x voor de bijl. Ik heb er lang over nagedacht want dit is het duurste horloge ooit voor mij, ook al omdat het nieuw (grijs) is aangeschaft. Voor (jong) gebruikte exemplaren wordt de hoofdprijs gevraagd en iedere x is er wel wat mee: krasjes, set niet compleet, verkoper die me niet aanstaat, geen EU of obscuur dorp in de krochten van Roemenie, verzin het maar…
Ik heb heel lang getwijfeld over de versie waarbij uiteindelijk de blauwe- en rhodium wijzerplaat overbleven. Ik heb ook nog gekeken naar de everose gold met zwarte- of chocolate wijzerplaat maar ben bang dat het everose gold me toch “tegen gaat staan” dus die heb ik op een gegeven moment geschrapt als mogelijkheid.
Aldus bleven blauw en grijs over. Heel lang heb ik gedacht dat het de blauwe versie moest worden. Echter, de blauwe Tudor Prince Date Chrono met rode chronowijzer heeft m’n voorkeur licht doen veranderen. Soms, bij bepaalde lichtinval, vond ik het wat schreeuwerig/paars over komen. Toen ik dan ook een aantal weken geleden bij Gassan (Amster)Dam de (dark) rhodium uitvoering in de etalage zag liggen was ik buiten “al om”, ben naar binnen gegaan en heb mijn oordeel geveld: (dark) rhodium moet het worden, verreweg de meest smaakvolle, tijdloze uitvoering wat mij betreft.
Oordeel zelf (hopelijk komen de foto’s in goede volgorde) wat een fantastische combinatie van (dark) rhodium wijzerplaat met witgouden indices/-wijzer, de PCL’s, de 950 platinum bezel en het Rolesium vormen.
Gezien hoe de lichtblauwe modelaanduiding en secondewijzer erbij past? Een verrassende maar geweldige combinatie wat mij betreft.
Ook de bezelprotector zit erbij dus dat die niet meegeleverd mag worden (wat ik elders hier op HF las) is een onzinverhaal dunkt me. De set is gewoon he-le-maal compleet.
Nog een reden waarom ik nu specifiek voor de Yacht-Master heb gekozen is dat ik nu wat meer variatie in de Rolex verzameling heb: de GMT - Master II 16710 Pepsi (oude kast, smalle lugs, aluminium bezel, normale dail, oude band, Coke bezel erbij), BLNR / Batman (nieuwe, forsere kast, bredere lugs, Cerachrome bezel, Maxi-dail, nieuwe band met PCL’s en Easylink) en nu dus deze (kast zit er qua afmetingen tussenin met anders gebogen luguiteinden, 950 Platinum bezel en ook de Maxi-dail en nieuwe band). De DJ36 blauw met Roulette date en Jubilee band is natuurlijk andere koek die ook heerlijk smaakt en hier regelmatig langs komt in fotovorm.
Volgens mij ben ik de eerste op HF met deze uitvoering? Zo niet, hoor ik 't wel…
Voor het eerst mag ik zelf stickers gaan pellen! Wat een magisch gevoel gaat dat geven… ik stel het nog even uit, mag dat?
Fijne zondag! Die van mij kan niet meer stuk…
Grt. Marco
P.S. excuus voor de vele foto’s maar deze x permitteer ik me dat…