N.A.: Seiko 61... grmbl!

Lekker duidelijke titel he? Maar het gaat om het volgende:

Van de week kocht ik op eBay een Seiko waarvan ik niet weet wat nou de exacte typeaanduiding is. Ik vind zelf deze combinatie van wit en zwart de mooiste en de kast ziet er ook wel geinig uit:

De omschrijving: You are bidding on a sweet 1970 Seiko Chronograph wrist watch. White face, silver body, bubble glass. Fully working. Serial No. is 616207. It’s in above average condition with only a few minor scratches - a few on the glass and a few on the body.

De verkoper (met voldoende feedback), die in Australie woont, mailde me al vrij snel dat hij onverwacht op zakenreis moest tot 8 november maar als ik binnen 24 uur betaalde, hij het horloge nog kon verzenden voordat hij weg ging. Ik deed dat netjes maar kreeg vervolgens een mail dat hij het na terugkomst zou opsturen. Daar ben ik best wel pissig over en ik denk dat ik deze figuur daarom negatieve feedback ga geven. Of vinden jullie dat te hard?

Vwb de typeaanduiding ga ik voor de 6139 7100?

balen dat je zolang moet wachten.

Dit is een Seiko Helmet met witte wijzerplaat. Een van mijn favorieten!!

Ik weet zeker denk ik dat je gelijk hebt. :slight_smile:

Bubble glass is niet zoals ie hoort. Moet vlak zijn.
Maar het staat hem wel goed.

Ik denk dat negatieve feedback wat hard is, verkopers worden daar door Ebay op aangesproken / aangevallen.
Neutraal wordt overigens ook als negatief gezien.

Als je het horloge eenmaal hebt, dan ben je je negatieve gedachte wellicht weer vergeten.

Nou hij is er hoor! Inmiddels “al” een week.
Blijkt dat de chronodrukkers vast blijven hangen… :frowning:
Ik de verkoper mailen, beweert hij dat ik lieg… ::o
Dus toen ben ik maar een “conflict” begonnen bij Paypal. :stuck_out_tongue:
Nu wil hij toch meebetalen aan een schoonmaakbeurtje. :)-D
Verder is het horloge in een goede staat, de plaat is perfect en dat vind ik het belangrijkste. De kast kan wel wat… (hoe heet dat spul/doekje van Jurgen ook al weer…?) gebruiken maar verder is het een prachtig exemplaar. De band is net te kort maar dat maakt niet uit, ik heb een hekel aan stalen banden zoals deze, er komen steeds haartjes tussen te zitten en dat doet pijn

Dus er zit nu een bruin lederen band aan. Ik heb het een paar dagen gedragen maar de lugs prikken steeds in mijn pols. Die vreemde kastvorm is prima als je mini polsjes hebt maar zelfs bij mijn niet al te brede polsen is het vreselijk! Kan het er aan liggen dat ik er een lederen band aan heb? Ik weet het niet maar volgens mij is het het slechts draagbare horloge dat ik heb. Wel mooi :smiley:

Henrik Schreef:

Nou hij is er hoor! Inmiddels “al” een week.

En nog steeds geen foto’s:):):slight_smile:

Jammer dat sommige verkopers een klein zetje nodig hebben…

Mert staal draagt een Helmet prima.

De kast moet je niet met CapeCod oppetsen, die moet geborsteld blijven. Alleen de brede bovenrand, waarmee het glas vast zit, moet gepolijst worden.

Nou, je hebt hiermee anders wel een verdomd mooie vintage Seiko in huis gehaald, Henrik! (tu) Jammer dat-ie niet lekker aan je pols zit met die leren band. Misschien toch eens een andere stalen band proberen?

Ja, het blijft een rare puist op je pols, even wennen wel.
Met een stalen band zit 'ie inderdaad het lekkerst, een soepele siliconenband die niet te dik is, gaat ook wel.

Maar als je er een wat stugge lederen band op zet dan is het inderdaad behoorlijk oncomfortabel. :slight_smile:

Oh ja, dat ziet er ook mooi uit!

Nou zeker, mooi die blauwe band.

iets voor oud & nieuw?

Henrik Schreef:

Ik
weet het niet maar volgens mij is het het slechts
draagbare horloge dat ik heb. Wel mooi :smiley:

Ja maar hij staat zo mooi in de vitrine :slight_smile:

Het gaat niet om het dragen, maar om het hebben :slight_smile:

Ik mag jouw instelling wel :smiley: