Dit zal waarschijnlijk mijn slechtse topicstart ooit worden maar ik wilde gewoon even laten zien wat ik de laatste tijd heb gekocht. Dus amper een verhaal, geen goede foto’s (da’s wel normaal) maar 1 slechte. Ik gebruik zonodig andermans werk voor meer info 
Met de klok mee:
Seiko SNJ023P2. Waarom? Ik vind de Omega X33 gaaf en dit heeft er in de verre verte wel wat van, voor een veel lagere prijs. En ik moet zeggen dat dit een erg leuk horloge is! Draagt ook erg fijn en heeft veel functies. Zal desondanks vrees ik niet lang in mijn collectie blijven.
Motochron. Ik was altijd al benieuwd of de tellers van de “snelheidsmeter” het ook doen. Niet dus, dat is geverfd. Het heeft wel een chronometer gecertificeerd uurwerk en het is ter ere van iets met Porsche en iets dat 20 jaar bestond in 1992 (het jaar waarin dit horloge is gemaakt). Geen idee wat, Porsche heeft mijn interesse niet. Dit horloge eigenlijk ook niet meer
Meer foto’s van een ander: http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=262250
Chopard Mille Miglia uit 1996. Ik kocht het ongedragen, met doos, boekjes enz enz. Ook zat er een mooie lederen band aan van Chopard. Wat er niet bij zat was het instructieboekje. En dit is best wel een ingewikkelde chronograaf met een hoop functies met die twee extra LCD venstertjes. Ik heb Chopard daarop een mail gestuurd en ze stuurde me de volgende dag het instructieboekje (uit 1996) met de post. Dat is service met een hoofdletter S! Het horloge is gelimiteerd tot 750 stuks en ik vind het wel cool met dat Tropic bandje. Die hou ik nog wel even.
Audi Design “Quattro” door Certina. Gaaf ding, zeker als je de volledige set met verschillende banden hebt. Die heb ik helaas niet maar zie deze site voor het hele verhaal, dat is de moeite waard: http://www.vintagecertinas.ch/en/quattroeng.html Je kunt de drukkers niet alleen gebruiken voor de chrono maar ook bij het indrukken van de onderste de kast losschuiven van de band. Grappig. Maar ook geen blijvertje.
Wie zich afvraagt waarom ik het gros gekocht heb (als ik ze toch weer weg ga doen)? Dan hoef ik ze niet nog eens te kopen
Nee serieus, ik wilde weten hoe ze waren en dat weet ik nu. 3 van de 4 is niet wat ik hoopte.