Beste forumgebruikers,
Sommige hebben wellicht mijn nieuwe aanwinst al voorbij zien komen in het wat dragen we topic.
Sinds ik de laatste tijd veel horloges verkocht heb was het tijd voor een nieuw horloge en het moest dit keer een “automaat” worden met minimaal een gangreserve van 40 uur. Ik zag op horlogeforum dat @riepos een foto van zijn Seiko Prospex Padi geplaatst had…ik dacht wat is dat een schitterende wijzerplaat Heb eerst contact gezocht met @riepos, die gaf aan dat hij het horloge al verkocht had. Enkele maanden later zag ik dat @sq100 ook foto’s had gepost van dat schitterende horloge. Gelijk contact met hem gezocht en gevraagd of hij het eventueel wou verkopen, het antwoord wat ik kreeg, helaas verkoop ik mijn horloge niet…ik dacht balen… toen wist ik het zeker, ga nu doorpakken en alles op alles zetten zodat ik die Seiko Prospex Padi SPB071J1 aan mijn collectie kan toevoegen maar dit was nog niet zo gemakkelijk aangezien dit model allang uit de productie is… Dit is trouwens geen Limited Edition maar een Special Edition van Padi. Deze speciale editie is in samenwerking met (Padi) Professional Association of Diving Instructors gemaakt
Na heel het internet afgestuind te hebben zag ik opeens tijdens mijn nachtdienst op 16-04-2021 dat ze bij Juwelier Strego de Seiko Propex Padi SPB071J1 te koop hadden staan. S’morgens vroeg toen ik thuis kwam van mijn werk heb ik een uur later meteen contact opgenomen en gevraagd of het horloge nog beschikbaar was? Het antwoord daarop is zeker meneer(ik dacht hoor ik dat nou goed kon het gewoon weg niet geloven) heb toen ook geen seconde meer getwijfeld en gevraagd of de eigenaar(Peter) meteen het horloge voor mij wou reserveren. Hier werd meteen gehoor aan gegeven. Na 3uurtjes te hebben geslapen zijn wij(vriendin) smiddag rond 13.30 uur in de auto gestapt en na Hilversum heen gereden om het horloge op te halen. Toen wij bij de Juwelier binnen stapten kregen wij een warm welkom en lag het horloge al klaar voor mij en kregen wij koffie aangeboden, enorm gastvrij werden wij ontvangen Ik zeg dit niet vaak maar toen ik het horloge in mijn handen kreeg zei mijn gevoel meteen dit is liefde op het eerste gezicht, die dial is "schitterend "
prachtige afwerking (golfpatroon) en het uurwerk loopt zo soepel en een zwevende secondewijzer is heerlijk om te zien!
Eigenaar vertelde dat hij het horloge zelf ook heeft en dat het exemplaar wat ik heb gekocht net 2 dagen binnen was bij hem, dus hoeveel geluk kun je hebben?
Aangezien het een automaat betreft leek mij het verstandig om een watchwinder aan te schaffen voor het behoud van het uurwerk. Peter zegt ik heb hier nog een leuke watchwinder liggen die kwalitatief heel goed is. Ik heb er verder geen verstand van dus geloofde hem meteen op zijn woord. Merk “Wolf” zeer mooie watchwinder met een lederen behuizing, deze ook erbij aangeschaft en het functioneert allemaal super! Zo blijft mij Seiko heerlijk soepel doorlopen en hoef ik mij geen zorgen meer te maken dat mijn seiko niet op tijd loopt of dat ik de datum moet verstellen.
Draag het horloge inmiddels twee dagen en ik kan zeggen het draagt heerlijk. Ondanks dat ik (grote) horloges gewend ben is 43mm een prima maat. Zo dit was dan mijn zoektocht en mijn verhaal en ga nu heerlijk genieten van mij pareltje💎
Genoeg gepraat nu…jullie zijn gek op foto’s dus bijdeze, enjoy😎
Dial is prachtig

Lumibrite

Wat een schitterend exemplaar he😀
Met vriendelijke groet,
Syntaxx