ik heb vandaag via mp eigenaar geworden van een gebruikte Seiko SKX007 voorzien van saffierglas. ik vindt het een leuk klokje voor erbij zodat met het klussen, sleutelen en sporten mijn submariner geen risico loopt op beschadigingen. ik heb hem nu op een zwarte nato. ik denk dat ik een Strapcode endmill bracelet ga bestellen om de ratelende en goedkoop aanvoelende standaard bracelet te vervangen.
Gefeliciteerd met deze fijne no-nonsense duiker. Toch zou ik voor heftig kluswerk en sommige sporten toch echt liever een goedkoop quartzhorloge erbij nemen. Het blijft een mechanisch horloge en die houden niet van schokken en heftige trillingen.
Da’s absoluut een scherpe prijs! Verkoper had wss heel hard geld nodig, waarschijnlijk . Daar doe ik die van mij zeker niet voor weg. Maar mijn punt is eigenlijk dat, ondanks dat dit natuurlijk geen duur horloge is, ik er zelf toch geen dingen mee zou gaan doen waarvan ik weet dat ze niet goed zijn voor het horloge en er een behoorlijke kans bestaat dat het horloge stuk gaat. Zo heb ik van m’n schoonvader een hele bak vintage horloges gekregen. De meeste ervan zijn niet heel veel waard. Maar toch ga ik er niet mee onder de douche staan. Dat gaan ze zeer waarschijnlijk niet overleven en ik vind dat dus zonde. Maar ja, da’s mijn persoonlijke mening. Er zijn natuurlijk ook mensen die bewust hun eigen spullen gaan slopen t.b.v. een Youtube video. Ieder z’n ding, zeg maar.
Als ik echt risicovolle of gevaarlijke dingen ga doen is het beste om helemaal geen horloge om te doen. Dan maar even de tijd vanaf de iphone aflezen als dat nodig is. Ik vond het ook een nette prijs hoewel ze standaard met rubber band nieuw al voor €200 te krijgen zijn bij Rob van monsterwatches.
Hier ook maar aan de SKX007 , vandaag binnengekomen van Rob (Monsterwatches)
Op Presidential band met Seikosluiting en duikerextentie, saffierglas en alu chapterring.
Ik ben er blij mee.
Oh en … Fred jij ook uiteraard nog gefeliciteerd met jouw aanwinst.
Klussen? Niets mis mee. Ik heb hem juist gekocht als een Beater, zodat mijn andere horloges veilig zijn gesteld. Sneuvel hij echt, dan is de schade beperkt, dan je sub