Hallo horlogevrienden,
Al wel wat foto’s geplaatst maar nog niet voorgesteld, dus bij deze…
Na het vertrek van m’n Oris Complication begon ik een maandstand horloge toch wel te missen (ja, je hebt het ook echt nodig, ik weet 't…). Ook geblauwde wijzers bleken me steeds meer aan te spreken.
Dus toen deze mooie vervanger langs kwam, heb ik direct toegeslagen!
Overgenomen van de eerste eigenaar, een gerespecteerd HF lid, die het horloge in 2003 nieuw heeft gekocht.
Hij omschreef het in z’n advertentie treffend, beter kan ik het niet verwoorden:
- ‘Gecompliceerd’ horloge met chronograaf, dag, datum, 24u, maand en maanstand weergave
- Schitterende geguillocheerde wijzerplaat
- Geëmailleerde maanfase
- Geblauwde wijzers, 8 (!) stuks
De diameter van 38 mm. exclusief kroon past me uitstekend vind ik.
Het Valjoux 7751 uurwerk “wobbelt” als een echte Valjoux betaamt
Omdat het “head-only” + originele SINN sluiting betrof, heb ik hier een oproep voor een mooie bijpassende band geplaatst. Daar kwamen waardevolle reacties op waaronder die van de meester zelf (Ko) via p.b…
Hij kwam met een mooi voorstel, niet goedkoop maar wel goed!
Eerlijk gezegd ben ik er nog niet aan toe gekomen om de (bijgeleverde) gebruiksinstructies goed door te nemen.
Om alle complicaties goed te krijgen, zal er het e.e.a. verzet moeten worden. Daar ga ik me binnenkort op richten.
Genoeg praatjes, nu plaatjes: (deze x met Fujifilm camera maar niet veel beter dan iPhone foto’s volgens mij)
Grt. Marco