N.A. Squale Sub-39

Van de week een nieuw pareltje naar binnen gehengeld.
Een Squale Sub-39 :slight_smile:
Zojuist even mijn favoriete type bandje er aan gezet, een Hirsch Performance Arne. En gelijk wat foto’s gemaakt. (Met een iPhone dus geen spectaculaire spiegel reflex kwaliteit :wink: )

Leuk he die minuten/tienden track langs de rand. Het saffier heeft een lichte bolling, bij lange na niet zo dramatisch als een Oris SixtyFive, maar het geeft toch een beetje een leuke vervorming aan de rand van de dial.

Hier zie je de vorm van de kast. De onderkant van de kast is 39mm en de bezelrand is 40,5mm. Je kan hier zien dat de bezel en kast dus iets schuin oploopt.

De kast is 11mm en met het glaasje erbij 12,5mm dik. Of dun zo je wil.

Het smalle midden gedeelte geeft de kast elegante looks. Het heeft wat weg van zgn. skin divers, alleen deze kan zijn adem inhouden tot 30 atm. waar de meeste skin divers doorgaans 10 atm hebben.

Naast een Speedy en naast een Damasko. De lug tot lug is 48,5mm.

De kroon heeft letterlijk de vorm van… een kroon. Met ‘scherpe’ puntjes zoals het hoort. Alleen geen goud en ingelegde robijnen :wink:

De lume is een beetje gekleurd, maar niet overdreven. Het ziet er wat rommelig uit, ik vind dat juist wel leuk, het geeft een beetje charme en maakt het juist niet klinisch.

De bezel tikt met 120 fijne klikjes tegen de klok in.

Yer votes please:

Welk haaitje?
  • V.O.N Squale
  • Sharky Squale

0 stemmers

Ze dragen alledrie vrijwel gelijkwaardig kwa formaat :slight_smile:

Nou dat was het. Doei! :smiley:

66 likes

Mooi hoor :+1::ok_hand:

1 like

Heel mooi! Wat is de leeftijd? Ziet er best vintage uit qua looks.

1 like

Prachtige Squale. Gefeliciteerd.
Wat is je polsomtrek als ik vragen mag?

1 like

Zijn nieuw te verkrijgen hoor

Ik zie het inderdaad. Had m nog niet voorbij zien komen. Wel gebaseerd op jaren 50 en 60 modellen zie ik.

1 like

Ik vindt ze zeer geslaagd.
Alleen vrees ik dat de de lug to lug van 48,5 de dooddoener is voor de rankere pols, zoals de mijne…

Gaaf @lance_explorer hele mooie Squale :heart_eyes:
Proficiat

Nou ze zijn inmiddels redelijk uitverkocht :smiley:

2 likes

Gefeliciteerd met je NA! Ik vind vooral de plaat erg mooi. Lekker vintage en heel goed uitgevoerd. Mooi ook die patina. :ok_hand:

1 like

Zo dan!!! Schitterend :smiley:

1 like

Gefeliciteerd !
Mooi strak horloge.

1 like

2020 ! Maar je was er al achter :grin:

Circa 17 en 17,5 cm bij warm weer :wink:
Meteen de reden dat ik geen stalen banden meer draag haha!

@ allen dank jullie wel :slight_smile:

Mooi :ok_hand:

1 like

Mwah zou het?
Dit is een ‘korte’ lug tot lug hoor.
Misschien eens opmeten bij je eigen horloges? :slight_smile:

1 like

Heel leuke Squale :+1:

1 like

Ik vind ‘m heel vet. Ik zat me te verlekkeren op die limited Subino’s, maar vond ze te duur en ze waren in no time weg. Dit is het beste alternatief, heel mooi. Prima maat ook. Hoog Blancpain gehalte maar gezien de historie komen ze er wel mee weg wat mij betreft.

2 likes

Erg mooi setje van 3 zo :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Gaaf ding! Ik had hem gekocht als de L2L niet zo groot was geweest. Enjoy!

1 like

Gaaf ding!

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like