Van de week een nieuw pareltje naar binnen gehengeld.
Een Squale Sub-39
Zojuist even mijn favoriete type bandje er aan gezet, een Hirsch Performance Arne. En gelijk wat foto’s gemaakt. (Met een iPhone dus geen spectaculaire spiegel reflex kwaliteit )
Leuk he die minuten/tienden track langs de rand. Het saffier heeft een lichte bolling, bij lange na niet zo dramatisch als een Oris SixtyFive, maar het geeft toch een beetje een leuke vervorming aan de rand van de dial.
Hier zie je de vorm van de kast. De onderkant van de kast is 39mm en de bezelrand is 40,5mm. Je kan hier zien dat de bezel en kast dus iets schuin oploopt.
Het smalle midden gedeelte geeft de kast elegante looks. Het heeft wat weg van zgn. skin divers, alleen deze kan zijn adem inhouden tot 30 atm. waar de meeste skin divers doorgaans 10 atm hebben.
Naast een Speedy en naast een Damasko. De lug tot lug is 48,5mm.
De lume is een beetje gekleurd, maar niet overdreven. Het ziet er wat rommelig uit, ik vind dat juist wel leuk, het geeft een beetje charme en maakt het juist niet klinisch.
Ik vind ‘m heel vet. Ik zat me te verlekkeren op die limited Subino’s, maar vond ze te duur en ze waren in no time weg. Dit is het beste alternatief, heel mooi. Prima maat ook. Hoog Blancpain gehalte maar gezien de historie komen ze er wel mee weg wat mij betreft.