Begin dit jaar een Tag Heuer Carrara Chronograph met stalen band overgenomen.
Die was optisch niet in de allerbeste staat (+/-80%), maar dat is voor mij geen probleem, omdat ik in de meeste gevallen de aangeschafte horloges mechanisch laat nakijken en optisch weer in nagenoeg nieuwstaat laat brengen.
Met uitzonderingen van sommige merken en modellen, denk b.v. aan Rolex
Ik kreeg op een gegeven moment een belletje van de horlogemaker, mbt de optische & mechanische staat.
-Optisch was aangeraden full service te doen en de bezel en pushers te vervangen voor een nieuwe, dan zou de Tag Heuer Carrera Chronograph er weer als nieuw uitzien.
-Vervolgens de mechanische staat, die was op zachtst gezegd deplorabel, er zou een volledige revisie moeten gaan plaatsvinden en de nodige onderdelen vervangen moeten worden.
-Ook kwam er nog het nodige vakmanschap bij voor het vervaardigen van enkele onderdelen zoals asjes en busjes.
Dit was wel een tegenvaller, die kosten heb ik niet zien aankomen en ook niet verwacht gezien, de aanschafprijs was niet al te hoog (€1400), maar ik eerder voor rond deze prijs een Tag Heuer Carrera Chronograph aangeschaft, maar die was mechanisch wel in goede staat.
De verkregen informatie van de verkoper over de staat van deze Tag Heuer Carrera Chronograph deed voor mij anders overkomen.
Anyway ik heb het goed te doen of niet, niets doen zou een totale afschrijving in houden, dus overgegaan tot een totale revisie, die me uiteindelijk een flink bedrag is gaan kosten.
Hier de foto’s van het resultaat, want ik kan het maar op 1 manier doen, goed of niet, maar niet half en doorverkopen in deze zou ik ‘not done’ vinden.
Het eindresulaat mag er wezen, ik heb er nog een mooie Tag Heuer vouwsluiting met sportieve leren band bij aangeschaft, zodat ik kan afwisselen tussen leren en stalen band.