N.A. "The (Alpine) Eagle has landed" (warning pic heavy)

Soms heeft een horloge een onderdeel wat onweerstaanbaar is en een magische aantrekkingskracht blijft uitoefenen…

Sinds de introductie van de Chopard Alpine Eagle ondervind ik dat met de Aletsch- of Galvanic (beiden door Chopard gebruikt) blauwe wijzerplaat die geïnspireerd is door de iris een vogel.

Echter, waar ik me mateloos aan kon storen is dat Chopard er moeilijk in lijkt te slagen om de acht schroeven in de bezel symmetrisch uitgelijnd te monteren. Ik heb een aantal exemplaren gezien waarbij ik daardoor dacht “neen, toch maar niet”.

Tot gisteren… want toen zag ik dit splinternieuwe exemplaar, deels nog in de stickers, bij Q-watches waarbij de schroeven acceptabel uitgelijnd zijn.

Het horloge zou 41 mm. zijn in diameter maar bij een snelle nameting blijkt het 40 mm. over de bezel te zijn. Met een hoogte van < 10 mm. is dit een erg comfortabel dragend horloge, die conclusie durf ik na een halve dag om de pols wel te trekken. Mijn “een erin - een eruit” principe betekent wel dat de Tudor BB GMT is ingeruild…

Dit verhaal dreigt weer erg lang te worden dus ga ik de (marketing) hoogtepunten van dit horloge maar puntsgewijs opnoemen:

• manufacture COSC uurwerk met 60 uur gangreserve
  • Lucent steel A223, schijnt een speciaal gesmolten staallegering te zijn (50% harder / krasvaster)
  • kompasroos op de kroon (zie foto’s)
  • secondewijzer uiteinde geïnspireerd door de vorm van vogelveren
  • Rhodium plated wijzers
  • 5 min. indices gevuld met Superluminova
  • prachtige, kwalitatief erg hoogstaande A223 stalen geïntegreerde band met verzonken vlindersluiting met mooi de merknaam erin verwerkt (zie foto’s)

Maar het aller-, allerbelangrijkste is natuurlijk die wijzerplaat!!!

Dus: veel foto’s! Ja, hij zit deels nog in de stickers (die gaan er nog wel af hoor) en na de fotosessie kwam ik erachter dat hier en daar nog een vlekje op de kast te zien zou kunnen zijn…

Ik vrees dat jullie de komende tijd vaker “lastig gevallen” gaan worden met mijn fotosessies…

Zo, degene die alle foto’s bekeken heeft presenteer ik nog een paar eigen foto’s van een paar weken geleden van de Aletsch wijzerpl… euh… gletsjer….

114 likes

gefeliciteerd! #first :grin:

1 like

Congrats! Ik vind de Alpine Eagle heel cool! Heb het horloge een jaar of twee geleden al eens om mijn pols gehad en er zal er zeker 1 moeten komen. De wijzerplaat is inderdaad geweldig! Ik zou alleen nog niet weten of ik voor een blauwe of grijze zou gaan.

Geniet er in ieder geval van!

1 like

Erg mooi! Van harte met je nieuwe aanwinst en veel draagplezier gewenst! :grinning_face_with_smiling_eyes: :+1:

1 like

Mooie wijzerplaat die eruit springt👍

1 like

Prachtige NA. Heel veel plezier er mee!

1 like

Echt heel mooi horloge. Prachtige plaatjes. Gefeliciteerd met aanschaf. Geniet ervan.

1 like

Mooie Chopard, geniet van je NA!

1 like

Prachtig horloge! Mis je de fijnafstelling van de band niet?

1 like

Neen. Echter, het is ook niet zo heet vandaag… Wel lekker in de :sunny: gezeten maar deze is inmiddels nagenoeg vertrokken hier…

1 like

Heel fraai! De band lijkt me ook heel comfortabel.
Geniet ervan!

1 like

Mooi hoor!

1 like

Heel mooi horloge!! Werkelijk prachtig. Hier kun je geen foto’s genoeg van delen! :star_struck:

Geniet ervan in goede gezondheid!

1 like

Chopard… Chapeau!

1 like

Heb ik vergeten te melden dat de datumschijf mooi in kleur is met de wijzerplaat…….

Dit compenseert de wat afwijkende datumpositie meer dan voldoende wat mij betreft.

1 like

Prachtig, proficiat!

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige nieuwe aanwinst! Hele mooie foto’s ook👌

1 like

Zo zeg. Heavy pic is een understatement :laughing:

Van harte proficiat met deze mooie aanwinst. Ik heb hem in real life gezien en gedragen en echt een prachtig horloge.

:ok_hand::ok_hand:

2 likes

Mooi hoor. Gave kast en band heeft dit horloge trouwens :+1:

1 like

In de niet geheel donkere voorraad inloopkast, na ca. 5 seconden :flashlight:

10 likes