N.A. Timex Q 1971 Velocity (heruitgave) Waarschuwing: veel foto's!

Hallo H.F. vrienden,

Ik heb het al eens eerder geschreven hier… Mijn horlogetik is veroorzaakt door mijn opa die medio jaren '70 een Timex horloge voor mij meenam uit de U.S.A… De zoon van z’n tweede vrouw was daar bedrijfsleider bij Zales Jewelers.

Ik was toen zo’n 6 of 7 jaar en mocht in de les niet meedoen met “leren klokkijken” want dat beheerste ik toen al.

Kijkend naar mijn huidige horlogecollectie blijkt daar geen voorliefde voor het merk Timex uit. Met 4 Omega’s Speedmaster uit de Schumacher Racing serie en een Chopard MilleMiglia wordt mijn voorliefde voor “racers” wel duidelijk. Vrij recent kwam de Timex 1971 Velocity heruitgave bij mij in beeld en die moest ik hebben want “Racing Dial”, grote oranje secondewijzer en rode crosshair!

Maar, zo’n beetje overal uitverkocht (niet verbazingwekkend)… Ik heb mezelf aangemeld voor een notificatie als deze via Timex.eu weer leverbaar zou zijn maar we weten hoe het gaat, toch?

Dus verder gezocht en zowaar in Frankrijk bij een (na onderzoek) betrouwbaar geachte (fysieke) winkel kunnen bestellen.

Vandaag ontvangen en ik ben verbaasd over de afwerking voor zo’n relatief laag bedrag! Enige wat mij opviel is dat de datumschijf niet helder wit is maar t.o.v. de grijszwarte wijzerplaat is dat geen probleem voor mij.

Overigens is het horloge groter dan 36 mm. (37 om precies te zijn), een dikke 12 mm. dik inclusief
gebold hesalite glas en bedraagt de L2L een schamele 42 mm… Ofwel, heerlijk draagbaar en tijdconform voor 1971.

Dus nu…einde genoeg praatjes, vele plaatjes (inclusief m’n eerste horloge)

Tenslotte: de bijna 50 jaar oude handopwinder begon weer direct te lopen na een paar keer ronddraaien! :+1:

53 likes

Tof klokje zeg! Veel plezier ermee.

En dan ga ik nu even mijn databundel ophogen. :joy:

1 like

Ik vind deze reissue tof :ok_hand:. Laat me ook informeren wanneer weer beschikbaar, dank voor de tip. Gefeliciteerd met deze leuke Timex als NA

2 likes

Wat een leuk verhaal! Gefeliciteerd met deze prachtige Timex!

1 like

Mijn beste,

Leuk verhaal van je Opa.
En gefeliciteerd met deze fraaie Timex!!
Ziet er magnifiek uit.

Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst.

Leuke uitstraling (vibe) heeft deze :+1:t2:

1 like

Leuke Timex, met een mooi verhaal. Ik snap je keuze volledig. Heel veel plezier ermee.

1 like

Leuk verhaal Marco en natuurlijk gefeliciteerd met je Timex. Wens je natuurlijk veel draagplezier en de cirkel is weer rond kunnen we wel zeggen toch :+1: :ok_hand:.

1 like

Super toffe aanwinst!

1 like

Wat een gave re-issue :ok_hand:
Gefeliciteerd!

1 like

Heel erg mooi!

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Ziet er erg goed uit

1 like