N/a Tudor in Japan

Nieuwe baan, nieuwe uitdaging. Na wat zakenreizen naar Europese bestemmingen kwam dan toch echt de zakenreis naar Japan dichterbij. Al 2x eerder naar Japan geweest voor vakantie, maar destijds niet de funds voor een (luxe) horloge ivm andere prioriteiten. Tijdens mijn laatste trip wel een nieuwe SKX-007J aangeschaft, dat kon er wel van af. De week voor vertrek een aantal websites van verschillende horlogewinkels in Tokyo doorgespit op zoek naar naar toch wel mijn droomduiker sinds jaren, de Tudor Black Bay Burgundy. Pre owned meer dan genoeg aanbod voor nette prijzen, maar had toch echt voorkeur voor een nieuwe. En toen vond ik er toch echt 2 bij dezelfde dealer in Ginza. Beide van 2024, complete sets, met jubilee bracelet en nog in de stickers! Inclusief taxfree “korting” een kleine 1200€ goedkoper dan nieuw in Nederland. Hebben!!! Afgelopen zondag was het zo ver en eenmaal geland in Tokyo, mijn bagage gedropt in het hotel en door naar de desbetreffende dealer in Ginza. Daar aangekomen eerst eens een rondje door het zaakje gelopen om te kijken wat er zo allemaal nog meer lag, van Rolex, AP, Grand Seiko tot Hublot maar ik zag geen Tudor…. Dus toch maar even naar vragen, bleek ik van de gezonde spanning er finaal overheen gekeken te hebben. En daar stonden ze dan in de vitrine, naast 2 GMT’s en een aantal andere Black Bays. Stiekem toch ook nog een GMT omgehad, maar het ging toch echt de Burgundy versie worden.

Nadat bleek dat het verschil tussen de 2 enkel de stempel datum was (2 maanden verschil) de keuze gemaakt voor de “jongere”, aangezien het prijsverschil nagenoeg niks was. Eindelijk had ik een Black Bay! Precies zoals ik ‘m wilde! Eenmaal in het hotel kwam het besef pas echt en toen meteen mijn horlogeliefhebbende vrienden ingelicht, uiteraard met foto’s. Sindsdien hier elke dag gedragen, vrees voor de rest van mijn collectie dat ze weinig tijd meer om de pols gaan krijgen :smiley:.

145 likes

Mooie verhaal en prachtig horologe. Gefeliciteerd ermee! :ok_hand: :+1: :star_struck:

1 like

Hij is prachtig gefeliciteerd met je aanwinst!:grinning:

1 like

Van harte met de NA!

Geniet ervan.

1 like

Erg fraai, geniet ervan

1 like

Leuk om zo je langverlangde horloge te kunnen bemachtigen.
Veel plezier ermee.

1 like

Het nuttige met het aangename verenigen.
Van harte gefeliciteerd met de NA!

1 like

Leuk zo’n trip, zeker met een BB als eindbestemming. Gefeliciteerd met de keuze, de Burgundy op jubilee is prachtig :heart_eyes:

1 like

Gefeliciteerd :partying_face: Echt een gaaf horloge, goede keuze! Geniet ervan :+1:

1 like

Prachtige aanwinst :ok_hand:

1 like

Mooi :ok_hand:

Enjoy :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

1 like

Lekker hoor. Van harte! En geniet er van

1 like

De originele Black Bay! Goed gedaan!

1 like

Met Jubilee :clap: :clap: :+1: Gefeleciteerd ermee!

Mooi aandenken aan je eerste zakenreis naar :jp: !

1 like

Gefeliciteerd! Heel mooi verhaal en een schitterend horloge. :ok_hand:

1 like

Fantastisch! :slightly_smiling_face: Ik heb hem sinds eind vorig jaar geloof ik. Seamaster voor weg gedaan en hoewel ik die nog wel terug zie komen in andere vorm, is het meer aan met de tudor.

Ik heb heus ook weer andere dingen in mijn hoofd, maar de burgundy blijft sowieso. Ik heb ook geen seconde gedacht aan een ander bandje oid, dat zegt ook wat.

Alles klopt gewoon. :ok_hand:

1 like

Prachtig, veel draagplezier!

1 like

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie van een magnifiek Horloge!!
Ik wens je er een inspirerende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Heerlijke aanwinst hoor en die korting is ook niet verkeerd!
Geniet van je bestemming en het horloge.:+1:

1 like