Hallo horlogevrienden,
Ik heb het gisteren al geschreven in mijn verkooptopic voor de Tudor Monarch Chrono: “heb wat anders op het oog”. Welnu, hier is het andere dan: een Tudor Prince Date Chrono 79280 in erg mooie staat en compleet met (om)doos en originele papieren/boekje.
De tachymeter / bezel van de Tudor Monarch vind ik nog steeds fantastisch en op zoek naar een waardige opvolger, met een mooie blauwe (sunburst)plaat en oranje/rode wijzer(s), voor m’n Monaco had ik deze al een tijdje “op het oog” bij Ten2two @SuperC. Een fantastische combinatie van de geliefde tachymeter / bezel en een hele fraaie sunburst blauwe plaat met een rode wijzer! Onder invloed van zon wijzigt de wijzerplaat ook voortdurend van kleur, heel mooi!
Natuurlijk doet het model denken aan de Rolex Daytona maar dat is ook niet zo vreemd als kast, pushers, cyclops en bezel van Rolex afkomstig zijn. Ik vind het een mooie mix van Daytona elementen en afwijkende Tudor elementen als bijv. een wijzerplaatkleur en -indeling die de Daytona als model niet kent.
Waar ik minder gecharmeerd van was is de endlink tussen de kast en de lederen band. Volgens Jaap een kenmerk wat aan de witgouden Daytona’s doet denken. Leuk, maar voor mij totaal geen reden het zo te laten.
Ik koop een Tudor en hoef daarmee niet de suggestie te wekken dat het een witgouden Daytona is dus heeft Jaap de endlinks op mijn verzoek verwijderd.
Ik ben van plan de band die er nu aan zit te bewaren en er een andere, nieuwe band aan te monteren waarbij ik de originele vouwsluiting uiteraard wel gebruik. Ik denk zelf aan een bijpassend blauwe rally-/racingband met rood stiksel of dito cognac met blauw stiksel. Wat zouden jullie doen?
Genoeg praatjes, nu plaatjes
Zo, de Yacht-Master met dezelfde kleur plaat en -wijzer is uit mijn hoofd! Ik ben nogal een pietje precies en ben bang dat ik krampachtig m’n best moet-/ga doen om de bezel niet te beschadigen bij het dragen. Verder vind ik de YM bezel op lange termijn wellicht toch teveel van het goede, samen met alle andere glimmende delen (o.a. PCL en lugs).
Ik ben benieuwd wat jullie van deze Tudor vinden!
Grt. Marco