Het was even zoeken. En als je zoekt, ja dan vind je dus. En het grappige was… het is de schuld van het forum. Of eigenlijk de verdienste van het forum.
Ik had een tijdje terug een foto geplaatst van een constellation met een bijzondere dial.
Te bijzonder… zo bleek. Er klopten erg veel dingen niet en de verkoper deed vreemd over een foto van het uurwerk zelf…Uiteindelijk kreeg ik door de reacties een ongeschreven handboek over waar op te letten bij aanschaf van een Constellation.
En van de teleurstelling bekomen zwerfde ik met gebogen hoofd door de krogten van het web alwaar ik ineens iets zag wat mijn lichaam rechtop deed zitten. Mijn hoofd was zonder overdrijven ineens een centimeter of 15 van het scherm ( ik heb prima ogen) en mijn mondhoeken kwamen langzaam omhoog. ‘Oh ja baby’ zei ik zacht,… een zin die ik nooit gebruik, maar voor nu paste het perfect…
Als een ware Sherlock bekeek ik alle punten en kwam ik om 23.43 uur tot de conclusie dat dit een buitenkans was. De best slechte foto’s maakten het af. Dit ging em worden. Punt.
Nog voor de volgende dag officieel begon drukte ik op ‘kopen’ en het voelde gewoon helemaal goed.
Ik weet niet waarom en waarop ik het precies baseer maar waarom zou een Japanner je belazeren? Precies, jullie zouden het ook niet weten.
Na een weekje buitenland kwam ik dus gisteren thuis en ondanks mijn vernoeidheid het pakketje geopend…
!