N.a.v. de uitslag: welke gaat het worden

Wordt het voor jullie PVD of de gewone? Ik ben er nog niet helemaal uit maar het PVD icm de oranje plaat ziet er wel cool uit. En daarnaast heb ik nog geen PVD horloge. Ben ook benieuwd naar de mening van de niet-stemmers!

Even een andere bezel op denken

Zou voor de PVD-versie kiezen omdat de reflectie in de binnenring dan ontbreekt en dat is voor een(semi)prof horloge wel zo duidelijk.
Of anders gezegd: ik vind die glimmende stalen binnenring er voor geen meter uitzien;)

Had ik nog niet eens gezien dat ie bij de zwarte anders was. Weet dat het bij mn zwager wel opviel dat ie bij de stalen nogal gepolijst was. Op de tweede foto zie je inderdaad goed dat ie vertekent.

Dan wordt het zeker de zwarte voor mij.

Het is wel jammer dat de kast niet geschuurd/geborsteld geleverd kan worden, want ik vind het op deze foto’s ook wel erg glimmend, dus ik zou zelf vooralsnog ook de zwarte kiezen. Aan de andere kant zou ik graag eens een horloge met bijpassende mesh willen hebben, maar ik vraag me af of een pvd-mesh wel mooi is.

Helemaal mee eens, ik vind hem ook erg blinken.

Daar moet ik ook nog even over nadenken. Ik koop hem zeker, maar welke…
PVD mesh vind ik er minder mooi uitzien en ik ben bang dat het toch sneller slijt.

Ik ga hem niet kopen, maar vind de PVD versie beduidend mooier. Komt omdat ik geen liefhebber ben van gepolijst staal, althans, niet in deze mate. Daarnaast vind ik de zwarte chapter ring top, en sluit het zwart van de kast en de chapter ring mooi aan bij het zwart van de wijzers. Ja, ik heb een duidelijke voorkeur :smiley:

De pvd viel mij tegen, omdat de kastvorm dan niet goed uitkomt. De mijne wordt ongeveer op dit moment gezandstraald, dus ik heb straks een matte met zwarte chapterring. Volgens mij de ideale combinatie. :smiley:

JackW Schreef:

De pvd viel mij tegen, omdat de kastvorm dan niet
goed uitkomt. De mijne wordt ongeveer op dit
moment gezandstraald, dus ik heb straks een matte
met zwarte chapterring. Volgens mij de ideale
combinatie. :smiley:

Jack weet hoe het hoort(tu)(tu)

JackW Schreef:

De pvd viel mij tegen, omdat de kastvorm dan niet
goed uitkomt. De mijne wordt ongeveer op dit
moment gezandstraald, dus ik heb straks een matte
met zwarte chapterring. Volgens mij de ideale
combinatie. :smiley:

Graag dan even op het forum het resultaat laten zien.

Yep laat maar komen de zwarte uitvoering met een zwarte Milanaise :smiley:

Mvrgr, Andre

WVE Schreef:

JackW Schreef:


De pvd viel mij tegen, omdat de kastvorm dan
niet
goed uitkomt. De mijne wordt ongeveer op dit
moment gezandstraald, dus ik heb straks een
matte
met zwarte chapterring. Volgens mij de ideale
combinatie. :smiley:

Graag dan even op het forum het resultaat laten
zien.

(tu)

Als ik moest kiezen (en ik twijfel nog of ik 'm neem) dan zou het toch de gewone worden want ondanks het glimmen vind ik de zwarte toch wat minder mooi op de getoonde afbeelding. Wellicht in het ‘echt’ is de zwarte toch wel erg fraai…moeilijk moeilijk!

De combi zwart oranje is echt heel mooi en zoiets heb ik nog niet, maar zoals gezegd twijfel ik over de meshband, maar die kan ik altijd nog verkopen als het niks is :slight_smile:

Beide uitvoeringen vind ik mooi. De foto’s van de stalen uitvoering zijn slecht genomen ivm reflecties, moet je ir zien.

Hoe ziet een pvd kast er na een tijdje uit ? geen foto’s van op het moment maar zou ik persoonlijk niet willen, krassen ed zijn niet te verwijderen, staal kan men altijd polijsten.

JackW Schreef:

WVE Schreef:


JackW Schreef:



De pvd viel mij tegen, omdat de kastvorm dan
niet
goed uitkomt. De mijne wordt ongeveer op dit
moment gezandstraald, dus ik heb straks een
matte
met zwarte chapterring. Volgens mij de ideale
combinatie. :smiley:

Graag dan even op het forum het resultaat laten
zien.

(tu)

+1

In de aanloop van de verkiezing heb ik het al eens tegen Tom gezegd dat het gepolijste wel erg opvalt. Sterker, ik heb een MKII Seafighter, feitelijk dezelfde kast en die is van oorsprong ook gepolijst. Die heb ik bij Jan Ubels laten borstelen. Dat staat stukken mooier en geeft meer een 'tool’uiterlijk. Misschien is Jacks idee nog wel het beste: een gestraalde versie met zwarte ring. Op die manier steekt de oranje plaat waarschijnlijk het meeste af.

Overingens: als ik op ‘blasted case orange dial’ google, krijg ik alleen maar afbeeldingen van horloges waarbij de chapterring oranje is…

Menno

Ik vind dit heel moeilijk. Zwart/oranje is een hele mooie combi. Mijn ervaringen met pvd zijn redelijk goed, maar na een tijd zullen er toch wat krasjes op komen. Deze zijn dan wel een stuk opvallender dan op een stalen kast. Ook zie ikbeen pvd mesh niet zitten, met de hoeveelheid wrijving die dat te verduren krijgt geloof ik nooit dat het pvd lang mooi blijft.

JackW Schreef:

De pvd viel mij tegen, omdat de kastvorm dan niet
goed uitkomt. De mijne wordt ongeveer op dit
moment gezandstraald, dus ik heb straks een matte
met zwarte chapterring. Volgens mij de ideale
combinatie. :smiley:

In de originele versie is de kast staal (welliswaar gepolijst) en de chapterring standaard zwart, dit vind ik de betere combinatie (tu)

Marco-T Schreef:

JackW Schreef:


De pvd viel mij tegen, omdat de kastvorm dan
niet
goed uitkomt. De mijne wordt ongeveer op dit
moment gezandstraald, dus ik heb straks een
matte
met zwarte chapterring. Volgens mij de ideale
combinatie. :smiley:

In de originele versie is de kast staal
(welliswaar gepolijst) en de chapterring standaard
zwart, dit vind ik zowiezo de betere combinatie (tu)

Het zandstralen (of brushen) lijk me daarbij helemaal top!

Ik ga voor de PVD zwarte met oranje rubberen band!