N.a.v. heel wat pb's ....... G-Shock 6900 :-)

N.a.v. heel wat pb’s die ik gehad heb met welke casio reeks ik nu wel verder ging …een eigen topic :wink:

het is voor mij de 6900 serie geworden, de reden is gewoon omdat casio teveel leuke g-shocks maakt en ik (en de meeste van het forum ook) me zelf inmiddels wel ken en vaak redelijk impulsief iets koop als ik weer wat moois voorbij zie komen :smiley:
en met het richten op 1 serie kun je wat makkelijker wat laten lopen :wink:

en nav ook heel wat vragen …waarom de 6900 serie : is gewoon een keus,

  • het model spreekt me aan
  • het draagt perfect qua maat
  • het is een model dat al langer mee gaat
  • er is veel keus (limiteds maar ook veel “gewone”)

ik heb nog niet alles binnen wat onderweg is (stuk of 5) …helaas duurt het soms wat langer :frowning:
hieronder zijn er al een aantal te zien.

de groene is een speciale serie “green collection” en heeft solar om zo het milieu een handje te helpen.

voor het voetbal :wink:

patries krijgt dezelfde ook als mini …en ik dacht eerst paars …maar het staat super op de pols (tu)

en samen met mijn limited spraycan :slight_smile:


een glx versie limted in samerwerking met in4mation

Voor mijn vrouw heb ik intussen ook het G-shock virus aangewakkerd … :smiley:
eerst moest ze nog wat wennen maar nu ze ze in alle kleuren heeft is ze (bijna) net zo erg als ik :smiley:
het zijn voor haar mini g-shocks …van het zelfde model maar dan net wat kleiner…

een aantal komen nog …en ze heeft ook nog wat uit andere series

Tja… hoe breng ik het diplomatiek :wink: Ik moet er nog een beetje aan wennen.

Je had altijd van die mooie horloges… :wink:

hans

Geweldige fotoserie!!!:D(tu)

hcptdg Schreef:

Tja… hoe breng ik het diplomatiek :wink: Ik moet er
nog een beetje aan wennen.

Je had altijd van die mooie horloges… :wink:

hans

Ik heb een beetje dezelfde gedachte.

Misschien bestaat er ook een Casio virus…

Het spijt me echt, ik heb oprecht mijn best gedaan maar ik kan er niet warm voor lopen, het zal de leeftijd wel zijn :sunglasses:
Overigens vind ik de foto’s op zich wel mooi :wink:

mvg, Frans

+1

Casio spreekt me niet zo aan maar de foto’s zijn top (tu)

2006 Schreef:

hcptdg Schreef:


Tja… hoe breng ik het diplomatiek :wink: Ik moet
er
nog een beetje aan wennen.

Je had altijd van die mooie horloges… :wink:

hans

Ik heb een beetje dezelfde gedachte.

Misschien bestaat er ook een Casio
virus…

Datr bestaat inderdaad ook en is zeer hardnekkig. Mechanisch doet me echt niets meer. Ik heb er nog wel een paar natuurlijk maar die hebben al 3 maanden geen pols gezien. Toch nog maar eens kijken of ik er wat weg kan doen.
Ik moet zeggen dat ik me ook een beetje “bevrijd” voel. Dat gevoel van het moeten bezitten van je grail horloge heb ik totaal niet meer.

De 6900 serie vind ik ook erg mooi. De 5600 zijn echter ook erg fijn om te dragen. Ik kan me niet beperken tot één serie. Het totaalplaatje moet me aanspreken. Die oranje staat ook op mijn lijstje.

heren bedankt (tu)

en je hebt natuurlijk altijd liefhebbers en mensen die het helemaal niks doet en is ook niet anders dan toen ik een LV of ploprof kocht :wink:

ik heb al zoveel gehad en het doet me helaas allemaal niet veel …meer en dit vind ik gewoon leuk en draag en wissel het net zoals het uitkomt.

dreski Schreef:

De 6900 serie vind ik ook erg mooi. De 5600 zijn
echter ook erg fijn om te dragen. Ik kan me niet
beperken tot één serie. Het totaalplaatje moet me
aanspreken. Die oranje staat ook op mijn lijstje.

klopt, 5600 is ook zo’n serie … ik vind voorlopig 1 model genoeg, eerder dacht ik ook aan deze twee series maar al snel bleek dat het dan nog hard zou gaan :smiley:
oranje is idd super (tu)

En dat is het belangrijkste tenslotte!

Dus: (tu)(tu)

hcptdg Schreef:

En dat is het belangrijkste tenslotte!

Dus: (tu)(tu)

:slight_smile:

thnx,
en ik zie nog graag mooie klokjes op het forum voorbij komen hoor :wink:
ik heb alleen zelf op dit ogenblik niet de drang ze te willen hebben.
gelukkig :smiley:

seamaster Schreef:

hcptdg Schreef:


En dat is het belangrijkste tenslotte!

Dus: (tu)(tu)

:slight_smile:

thnx,
en ik zie nog graag mooie klokjes op het forum
voorbij komen hoor :wink:
ik heb alleen zelf op dit ogenblik niet de drang
ze te willen hebben.
gelukkig :smiley:

Maar dat kan komende maand in jouw geval weer heeeeel anders zijn:D

Nice!!!

Geniet van je Soixante-neufjes!!! :stuck_out_tongue: :smiley:

Stoer, afwisselend en kleurrijk (tu)

Niet echt mijn ding, maar kan me de interesse wel voorstellen en de eenheid van de serie waarderen.

Complimenten overigens voor de foto’s :~

mooie foto’s (tu)

maar wat is nou zou fascinerend aan een digitaal horloge?
niet om het af te kraken hoor! ik kan het alleen niet vatten.
Zie ze de laatste tijd zoveel voorbij komen…

maargoed, veel plezier ermee!

groet,

puntje Schreef:

mooie foto’s (tu)

maar wat is nou zou fascinerend aan een digitaal
horloge?
niet om het af te kraken hoor! ik kan het alleen
niet vatten.
Zie ze de laatste tijd zoveel voorbij komen…

maargoed, veel plezier ermee!

groet,

opzich het zelfde al een mechanisch horloge …(beetje kort door de bocht maar opzich wel natuurlijk :wink: )

net is de postbode geweest met 4 pakjes :smiley:
2 voor mij een rode en mr cartoon (foto’s komen nog)
1 voor patries … met €29,- invoerkosten op een horloge van €70,- :frowning: maar goed …hoort er ook bij (was gewoon uit japan btw.)
en de laatste mudman …:wink:

puntje Schreef:

mooie foto’s (tu)

maar wat is nou zou fascinerend aan een digitaal
horloge?
niet om het af te kraken hoor! ik kan het alleen
niet vatten.
Zie ze de laatste tijd zoveel voorbij komen…

maargoed, veel plezier ermee!

groet,

Als begin 40 er was een digitaal horloge in mijn lagere school tijd het allertofste wat je maar kon hebben. In die tijd waren ze ook veel duurder ten opzichte van mechanische uurwerkjes. De technologie is echter zo goedkoop geworden dat we dit stukje moderne techniek normaal zijn gaan vinden. Vergelijk het met andere technische ontwikkelingen zoals in de formule 1. Zo een 30 jaar geleden moest je gewoon nog schakelen met een pook en koppeling. Nu zit er een hendeltje bij het stuur. Ik zie een mechanisch horloge eigenlijk als een oude auto en een digital horloge als een nieuwe auto met alle nieuwste technische snufjes.
Toen de eerste DVD spelers op de markt kwamen liepen de prijzen soms op tot wel 1000 euro en waren we helemaal in extase. Nu kost hij zo een 25 euro bij de blokker en vinden we het normaal. De techniek die er in zit is verschrikkelijk gecompliceerd en vele malen vernuftiger dan een mechanisch apparaat.
Het heeft denk ik ook met leeftijd te maken en hoe nostalgisch je bent ingesteld.

ik vind het helemaal super(tu) en zoals jullie weten ook door het g-shockvirus besmet dus ik kan het zeer waarderen, en ook snap ik de reden van seamaster en dreski maar al te goed, al doe ik mijn duurdere horloges er niet allemaal voor weg. maar dat het besmettelijk is dat is zeker, tegen de mensen die het niet snappen zou ik zeggen, koop voor de gein eens een casio g-shock, wedden dat er meerdere gaan volgen, en het verzameld veel makkelijker omdat ze niet zo duur zijn. kortom veel horloge voor wijnig en een hoop fun;):)-D

ik vind het geen mooie horloges. Los van het feit dat ik het hebben van vele ( en ook goedkope ) horloges en afwisselen erg leuk vind. Ook vind ik de foto’s geweldig met het passende plaatje ernaast.

Los van de vormgeving vind ik de kleuren wel weer erg leuk bij de casio’s passen !

veel plezier ermee ! en op naar de volgende :wink: