N.a.v. "Nog even voorstellen" nu mijn horloges

Jullie hadden gevraagd om mijn horloges te posten.
Ik ben een simpel type en dat geldt ook voor mijn horloges. Liefst niet te groot en niet te zwaar. Als ik thuis kom, gaat mijn horloge vaak af en in de vakantie ken ik geen tijd. Misschien dat dit nu verandert.

Mijn dagelijkse klok is een Mondaine evo. Zo simpel als mogelijk. Het gepolijste type met altijd een Mondaine bandje met gepolijste sluiting (net weer een nieuwe). Moet in balans blijven :grin: Draag ik zo’n 12/13 jaar of zo en vorig jaar voorzien van nieuw uurwerk.

Door mijn morseavonturen een radio room klok gekocht (pas nog getoond) en kon het horloge niet achterblijven. Niet te duur, maar wel mooi: Vostok. De oorspronkelijke bezel vervangen door een gladde. De wijzerplaat is namelijk al druk genoeg en een duikbezel heeft geen meerwaarde voor de radio room. Begonnen met een zwarte zulu, maar ik vind dat toch wat grof/groot. Nu voorzien van een leren, waterbestendige zwarte band.

En als laatste de oude Valruz, die sinds de dood van mijn vader stilstond: 1-1-1988. Ik laat de Valruz servicen. Deze was onlangs in de vintage langgeweest.

Een simpele collectie en dat past mij.

Groeten,
Robert

9 likes

Leuke horloges Robert. Die Valruz moet je zeker laten servicen. Mooi leer bandje erop en dragen op bijzondere momenten.

Mooie collectie en de laatste inderdaad koesteren.

Jaaa… VOSTOK de gekste! Mooie dingen… Fan geworden middels dit forum

Erg mooi die Valruz! Welkom op HF :thumbsup: