N.A.: Vintage Breil Manta Quartz met

met dieptemeter!!! Joepie, ik heb er weer een!!!

Ik zat een beetje op ebay duitsland te zoeken. Breil Manta’s zijn sowieso vaak leuk, zeker die uit de jaren 1970, maar ik had niet verwacht op een quartz uit (ik neem aan) jaren 1980 een dieptemeter te vinden. Dit is dan ook qua leeftijd de jongste met dit systeem (via een buisje in het glaasje) die ik ooit heb gezien, en met quartz sowieso nog nooit. Het horloge is 40,5 mm zonder geschroefde kroon, vrijwel ongebruikt, 200 meter waterdicht. Maar de verkoper (Holger) wil waarschijnlijk niet naar Nederland verzenden, dus hij gaat waarschijnlijk naar mijn schoonouders, dus het gaat nog een paar maanden duren voordat ik het heb :(/:slight_smile:

Ik heb met de aanschaf me trouwens enorm zitten inhouden. De verkoper had 'm op 240 euro staan (vond ik erg veel) met een buy it now van 280 (vond ik te veel). Maar ik wilde 'm absoluut hebben, ik had deze uitvoering nog nooit gezien en verwacht 'm ook niet snel weer te vinden. Probleem met buy it now is dat iemand 'm dus op elk moment voor je neus kan wegkapen. Dus maar een bod gedaan met een maximum hoger dan de buy it now. Resultaat is dat de buy it now vervalt. En omdat iedereen 240 euro te veel vond heb ik 'm toch voor 240. :smiley:

Voorlopig moet ik het dus met deze foto’s doen:

Maar ik ben weer erg blij!

Tsjonge Henrik,

da’s weer een connaisseur-waardige aanschaf! Ik weet niet veel van Breil, maar ik wordt nu toch wel nieuwsgierig…

Mooi hoor, proficiat.
Het zijn leuke klokjes, die Manta’s.
En deze al helemaal.
Veel plezier, je hebt een leuke vis aan de haak geslagen.

Veel mensen kennen Breil alleen van “don’t touch my Breil”. Niet zo gek, want ze kwamen pas in 2002 naar Nederland. Het merk bestaat echter al sinds 1937 en ze hebben echt mooie horloges gemaakt. De vintage Manta’s uit de jaren 1970 zijn prachtig en ik heb het bruine vermoeden dat Breil (Italiaans) toen nauwe banden had met Squale (ook Italiaans). Zie verder http://www.horloge.info/breil voor iest meer info over de geschiedenis.

Henrik did it again! :wink: Een mooie aanwinst!

Proficiat met je aanwinst Henrik! Deze Breil vind ik top ::o (itt. het huidige gamma).
Mooi dat je deze vondst binnen hebt kunnen halen. Bedankt dat je ons inwijdt in de hogere tactiek van slim-ebay-handelen. (tu)

Om even vinatge Breil te promoten, een (ik denk) eind jaren 1970 quartz duiker van Breil:

Prachtige wijzers, duikring met acryle inlay, geschrefde kroon, 500 meter waterdicht… Zie http://cgi.ebay.it/Vintage-divers-Breil-Manta-500-meters-50-ATM-anni-70-/270589935336?cmd=ViewItem&pt=Orologi_da_Polso&hash=item3f006abee8
Wat zou die gaan opbrengen? Ik ga overigens niet bieden, dus be my guest.