Hallo,
Eigenlijk ben ik aan het sparen voor een mechanische chrono, maar ik kon het niet laten. De honger moest gestild worden het stemmetje in mijn hoofd gesust, ja ik heb een stemmetje.
Al een tijdje ben ik helemaal weg van een Vostok Amphibia. Na lang nagedacht te hebben over welke versie ik precies wilde (veel keuze uit cijferbladvarianten en kasten), heb ik er onlangs één besteld in de Oekraïne via E-bay. Verleden week donderdag naar het postkantoor gelopen, om het horloge op te halen.

Even losmaken:

Daar lag hij dan!

Voorzichtig het horloge van het houdertjes gehaalt, om de “feel” te bepalen, de stalen armband doet dun en blikkerig aan. Natuurlijk wel meteen in de weer gegaan om hem op maat te maken, dit viel in tegenstelling tot eerder gelezen berichten erg mee. Het draagcomfort is wel aardig.

Vervolgens het kroontje eens los gedraaid om alles in te stellen. Het kroontje zelf wiebeld een beetje op zijn opwindstift, en dat voelt goedkoop. Het horloge kan ook maneel opgewonden worden. Het horloge heeft geen snelverstelling voor de datum, en moet ingesteld worden door de tijd te pendelen tussen 20.00u en 24.00u s’avonds, totdat de juiste datum is bereikt. Wel weer leuk dat de datum precies bij 24.00u schakelt. De kast heeft een diameter van 40mm, en er is een dóóómed plexiglaasje ingeperst.
Hier trouwens nog wat foto’s van het bijgeleverde “leesvoer”:

De stalen band is leuk om erbij te bewaren maar, spelen met bandjes is toch ook wel erg leuk! Dus direct maar even bij de bekende Duitse horlogebandenboer wat andere bandjes besteld:
Een rode Morellato gemaakt van Cordura, en gevoerd met Lorica (antiallergisch).

Erg fijn bandje.
En natuurlijk mogen enkele nato’s ook niet ontbreken.

Al met al, heb ik enorm veel schik met mijn Rus van 54 euro, het 2416B kaliber
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&a&2uswk&Wostok_2416B
tikt solide, en ík heb er vertrouwen in dat ik er lang van ga genieten.
Tabee

gemaakt. Gelukkig had ehwatch er al een mooi zwart leren banje aan gezet dat geheel in stijl is met de wijzerplaat.