N.A. weer een vintage Breitling

Na de aankoop van mijn vintage Breitling print vorige week
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,229801,229801#msg-229801
kwam de postbode vanochtend mijn meest recente vintage aanwinst bezorgen.

Dit keer betreft het een Breitling ref. 178 uit 1943 met een Venus 170 uurwerkje.

Ik vrees dat dit mijn favoriete vintage gaat worden :wink:



Mooie klok zeg!

Veel plezier ermee :slight_smile:

cheers
Eric

Mooi. Vaak kom je ze zo tegen in het goud(kleurig). Maar deze stalen is mooier. Wel grappig om te zien is dat de 30 minuten aanduiding door die van de 30 seconden heen gedrukt is. Één keer 30 had mij voldoende geleken.

Klopt, je ziet dat ook bovenaan bij de 60, die staat er ook 2 keer. Geen idee waarom dat zo gedaan is maar ach het stoort niet.

Overigens is mij door de verkoper verteld dat de wijzers en kroon niet origineel zijn, maar ooit heel lang geleden vervangen zijn. Deze informatie had hij van de beheerder van breitlingsource.com (Roffensian).

Dat van die 30 en 60 is inderdaad wel opvallend, maar het lijkt mij zeker ook niet storend. Mooie patina op de wijzerplaat (zie ik het goed op de foto’s?).
Kortom, een schitterende vintage Breitling! :}

Hoewel ik geen chrono-fan ben, vind ik dit toch een heel mooi horloge.
Het straalt een eenvoud uit die de huidige Breitlings m.i. ontberen, en verkeert (voor zover ik kan waarnemen) in uitstekende staat.
Proficiat met deze aanschaf en veel plezier ermee.

Met vriendelijke groet,
Flip.

Dank je!

De staat is zeer goed te noemen, zeker gezien zijn leeftijd. Er is inderdaad een licht patina op de wijzerplaat maar dit voegt alleen maar toe aan het karakter van het horloge.

Ik heb hem nu ruim een halve dag om de pols en hij loopt heel netjes op tijd. De chrono laat zich heel licht bedienen en reset de wijzertjes zoals het hoort op de ‘0’ posities.

Hallo,

prachtig zo op die bund-band!

Van harte met deze aanwinst (tu)
Voor het overige kan ik mij helemaal vinden in de reactie van Flip met de toevoeging een Breitling uit de tijd dat Breitling nog een (imo) mooi merk was :wink:

mvg, Frans

Mooi hoor Marc… Gefeliciteerd! Je bent, na een korte flirt met Glycine, weer helemaal “thuis” bij Breitling zo te zien! :slight_smile:

Hoi Marc je bent goed bezig met Breitling,deze is weer bijzonder mooi(tu)

GR harb

Wederom een prachtige en niet alledaagse aanwinst. Van harte.

Toch maar snel die afspraak plannen! :~

Eddy C. Schreef:

Mooi hoor Marc… Gefeliciteerd! Je bent, na een
korte flirt met Glycine, weer helemaal “thuis” bij
Breitling zo te zien! :slight_smile:

:slight_smile: Ik blijf Glycine ook zeer mooi vinden, met name de Airman serie, maar de 2 Breitlings kruisten mijn pad en kon ik niet aan me voorbij laten gaan.

De koffie zal klaar staan (tu)

XXoF Schreef:

Ik vrees dat dit mijn favoriete vintage gaat
worden :wink:

Kan ik me voorstellen, gefeliciteerd(tu)

Schitterende eenvoud, proficiat (tu)

Hele mooie.
Ik vind hem zelfs mooier dan die lichtgewicht.
Heel veel plezier met deze.

Je weet ze de laatste tijd wel weer te vinden Marc.

Heel erg mooi! Heb je deze gescoord op TZ-UK? Geniet van dit leuke horloge! Ik heb erover nagedacht om deze te kopen voor mijn moeder gezien de maat.

:slight_smile: komt inderdaad via TZ-UK