N.A. weer Tudor Pelagos, nu de 39 mm.

Beste hobby genoten,

Vorig jaar was ik na de introductie van de Pelagos 39 mm. nogal sceptisch, onder andere over de lichte sunburst in de wijzerplaat en de bezel. Echter, ik heb ook meerdere malen op dit forum geschreven dat Tudor de Pelagos in kleinere uitvoering zou moeten gaan maken…

Na de daadwerkelijke introductie hiervan begon het Pelagos :fire: toch weer op te laaien. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dit specifieke model toch weer zou kopen en de lichte sunburst en iets andere bezel voor lief zou nemen.

Zo gezegd, zo gedaan… de sunburst is echt heel licht tot niet aanwezig (geen probleem dus) en die wat geborstelde bezel gaat ook wennen!!

Ik ben heel blij met de herintreding van de Pelagos in mijn collectie want de hiervoor genoemde puntjes wegen totaal niet op tegen het formidabele draagcomfort van deze lichte- en dunne titanium rakker in precies de goede diameter! :ok_hand: :ok_hand: :ok_hand:

De overname betrof een nieuw, ongedragen NL AD full-set exemplaar met de band nog op volle lengte dus ik moest zelf aan de slag. Omdat ik geen zin had in gekl…t bij het band inkorten met een 4,5K horloge heb ik me eerst goed voorbereid en een Beco-Technic setje hollowground schroevendraaiers en plastic blok gekocht, zie foto’s. Geloof me: goed gereedschap is het halve werk! Die 1,4 hollowground schroevendraaier heeft fantastisch grip en werkt heel fijn!

Foto’s van het band inkorten

72 likes

Laat die foto’s maar komen. Heerlijke watch! Vandaag de mijne ook gedragen

1 like

Proficiat, droeg de mijne vandaag ook. Ik zag op je 2de foto dat hij nogal strak zat ol de pols of ben ik mis? :grinning_face_with_smiling_eyes:

10 likes

Tudor is altijd goed, geniet ervan :ok_hand:

1 like

Ja, zag het zelf ook maar dat is optisch bedrog. Snelverstelling in gesp staat nagenoeg dicht dus ruimte genoeg om (in de zomer) band wat te verlengen.

1 like

Mijn beste,

Ziet er magnifiek uit!!
Proficiat dan ook met deze getalenteerde tijdgeest.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtige Tudor :ok_hand:t2: , gefeliciteerd met je NA

1 like

Gefeliciteerd! Mooi horloge.

1 like

Wat een beauty, staat ook prachtig om je pols!

1 like

Prachtige aanwinst Marco.

Perfecte afmetingen, goed uurwerk, prima band en sluiting. Betere specificaties in deze prijsklasse zijn misschien wel niet te vinden.

1 like

Gaaf! Pelagos is in 42mm al een topper, maar in 39mm perfect! Staat hier ook op de lijst!

1 like

Supermooi horloge. Mijn favoriet :black_heart:
Veel draagplezier gewenst !

2 likes

Een fantastisch horloge ook mijn favoriet.
Gefeliciteerd met je aanwinst :+1: En wat betreft de sunburst deze vindt ik juist prachtig gedaan .

4 likes

Mooie Tudor. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Prachtige Tudor :muscle:t3:. Gefeliciteerd met je NA

1 like

Echt een hele mooie NA, gefeliciteerd :partying_face:
Perfect en zorgvuldig de band op maat gemaakt.

1 like

39 is een mooie maat. Staat je perfect. Veel plezier ermee.

1 like

Mooie Tudor. Veel plezier ermee👍

1 like

Proficiat!
Kleine tip; draai ff je kroon dicht voor de foto’s, staat net iets mooier :wink: (1e 2 foto’s)

2 likes

Mooie Tudor! Veel plezier ervan.

1 like