Vorig jaar was ik na de introductie van de Pelagos 39 mm. nogal sceptisch, onder andere over de lichte sunburst in de wijzerplaat en de bezel. Echter, ik heb ook meerdere malen op dit forum geschreven dat Tudor de Pelagos in kleinere uitvoering zou moeten gaan maken…
Na de daadwerkelijke introductie hiervan begon het Pelagos toch weer op te laaien. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dit specifieke model toch weer zou kopen en de lichte sunburst en iets andere bezel voor lief zou nemen.
Zo gezegd, zo gedaan… de sunburst is echt heel licht tot niet aanwezig (geen probleem dus) en die wat geborstelde bezel gaat ook wennen!!
Ik ben heel blij met de herintreding van de Pelagos in mijn collectie want de hiervoor genoemde puntjes wegen totaal niet op tegen het formidabele draagcomfort van deze lichte- en dunne titanium rakker in precies de goede diameter!
De overname betrof een nieuw, ongedragen NL AD full-set exemplaar met de band nog op volle lengte dus ik moest zelf aan de slag. Omdat ik geen zin had in gekl…t bij het band inkorten met een 4,5K horloge heb ik me eerst goed voorbereid en een Beco-Technic setje hollowground schroevendraaiers en plastic blok gekocht, zie foto’s. Geloof me: goed gereedschap is het halve werk! Die 1,4 hollowground schroevendraaier heeft fantastisch grip en werkt heel fijn!
Ja, zag het zelf ook maar dat is optisch bedrog. Snelverstelling in gesp staat nagenoeg dicht dus ruimte genoeg om (in de zomer) band wat te verlengen.