N/A Wolbrook

Wolbrook “The proof is in the Flying”

Van de week een nieuw horloge aan mijn collectie toegevoegd en namelijk deze stoere Wolbrook in stainless steel, aan een leren band van Wolbrook, maar ook met de stainless steel bracelet meegeleverd. Een mecaquartz en schokbestendig. Nu wil ook nog het feit dat ik een Limited Edition heb bemachtigd: Nummer 054 van de 1078 dus dat maakt hem extra leuk! :slight_smile:

Wolbrook is opgericht in 1949, en hun tool-watches werden voornamelijk gedragen door piloten en ingenieurs. In 1955 werd hun zuster merk Douglas opgericht en kwam de focus te liggen op de iconische groene lichtgevende indexen, schokbestendigheid en waterdichtheid.
Samen brachten ze de ‘Skindiver Worldtimer’ uit in 1960 en dat horloge is gedragen door Neil Armstrong die in 1969 naar de maan vloog. We kennen allemaal de Omega Speedmaster (Moonwatch) waarmee ze naar de maan gingen (al liet Armstrong hem in de cabine liggen), maar Neil Armstrong was zelf een drager van de Douglas Skindiver Worldtimer die in 2019 geveild is.

Toen de quartz crisis toesloeg in de jaren 70 zijn ze er lang uit geweest tot 2019 waarin ze herrezen uit de as en opnieuw horloges zijn gaan produceren gebaseerd op de vintage uitstraling waar ze om bekend staan. Tot zover de geschiedenis les :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hieronder foto’s van mijn aanwinst waar ik erg trots op ben!

48 likes

Mooi ding! Geniet ervan!

1 like

Leuk horloge en verhaal. Gefeliciteerd!

1 like

Tof ding. Van harte! :grinning_face_with_smiling_eyes: :+1:

1 like

Mooi horloge!

Zo Engels als het klinkt, maar zo Frans is het?

I am confused, je suis confus.

1 like

Gaaf horloge Robin! en mooi verhaal trouwens; interessante kost.:ok_hand::slightly_smiling_face:

Ik ben ook een fan van Franse horlogerie en toevallig ken ik de huidige eigenaar/directeur van Wolbrook. Heel aardige jonge Franse ondernemer, die er een mooi bedrijf van heeft gemaakt.

Hier een foto van mijn Wolbrook; het model wat Armstrong zou hebben gehad…

Heel veel plezier van deze prachtige aanwinst kerel! Geniet ervan! :+1::wink:

8 likes

Haha het is inderdaad Frans ja :slight_smile:

2 likes

Erg mooi hoor!
Gefeliciteerd.

1 like

Mooie aanwinst :ok_hand:t2: gefeliciteerd

1 like

Nice!

1 like

Gaaf horloge, geeft mij persoonlijk een vintage vibe, heerlijk :heart_eyes:
Super veel draag plezier ervan!

1 like

Leuke horloges!

1 like

Mooie chrono!:heart_eyes:
Enjoy👌

1 like

Gaaf horloge zeg. Heeft, voor mij, de ideale maten (40mm x 48mm L2L).
Ga me er verder in verdiepen. Tevreden over de kwaliteit en kastvorm?

2 likes

Ja hij is echt prachtig! Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit en de kastvorm. Hij draagt erg prettig. Ik heb nogal een dunne pols dus horloges kunnen snel te groot aanvoelen, maar daar heb ik bij deze totaal geen last van :slight_smile:

2 likes

Mooi , veel draagplezier gewenst .

1 like

Mooi ding :ok_hand::+1:

2 likes

Een weinig gezien horloge hier.
Des te leuker dat deze dan voorbij komt, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

2 likes

Bevalt zeker! Draag hem misschien wel het meeste van al mijn horloges momenteel. Stoere uitstraling en kan tegen een stootje. Toppertje :ok_hand:

3 likes