N.A. Zenith El Primero Revival A385 "Cappuccino / Macchiato" op stalen ladderband

Lang omheen gedraaid, uiteindelijk tijdens vakantie in :switzerland: gepast en de knoop doorgehakt.

Ik twijfelde aan de pasvorm en aan de stalen ladderband. Echter, de pasvorm is uitstekend! L2L zoals ik het graag heb: niet te groot en ook de hoogte bleek in de praktijk goed.

De ladderband is prachtig (tijdsconform, eind jaren '60 / begin jaren '70) en draagt ook bij aan het prima draagcomfort. Eerlijk is eerlijk: de sluiting is Rolex 5-digit en zeker geen 6-digit. De band heb ik op maat laten maken maar inmiddels heb ik toch met de houten cocktailprikker deze “een gaatje strakker gezet” in de sluiting (ging erg gemakkelijk). Ik heb een voorkeur voor staal qua band dus, hoewel er mooie combinaties mogelijk zijn, ben ik niet voornemens een lederen band ooit te monteren.

De werkelijk fantastische “Cappucino / Macchiato” wijzerplaat was nooit het twijfelpunt want deze is zo gaaf!! Samen met het “El Primero” uurwerk was dit voldoende aanleiding voor de passessie.
Mijn geboortejaar? 1969. Geboortejaar uurwerk? :thinking: Juist!!

Helaas ben ik geen goede fotograaf en beschik ook niet over een dure camera dus de hieronder geplaatste foto’s van het El Primero uurwerk zijn niet geweldig.

Genoeg praatjes dus nu plaatjes…

145 likes

Mooi! Gefeliciteerd!

Van de week in Haugesund deze ook zien liggen op leer. Ook nog een CM Original en deze in panda.

Gave horloges zo op ladder!! :+1::+1:

1 like

Oe, nice :+1: Prachtige plaat ook. Veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd, you chose wisely grasshopper. :+1:

1 like

Gefeliciteerd hoor ! Super mooi horloge

1 like

:clap: Prachtig zeg! Hier word je toch blij van??!! :heart_eyes:

1 like

Mijn beste,

Een bijzondere aanwinst!!
Anders, dan anders!!
Leuk hoor!!
Ik wens je er een enerverende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dikke proficiat :champagne:
Echt een heel gaaf horloge :ok_hand: alles straalt liefhebberij uit. Jaloers! :expressionless:

1 like

Schitterend, geniet ervan!

1 like

Topper! Het kriebelt steeds als ik die zie.

1 like

Wauw, bijzondere wijzerplaat en kleur :star_struck:
Toffe keuze, gefeliciteerd. Benieuwd hoe de ladder band gaat bevallen? Geniet ervan

1 like

Gave Zenith zeg… :ok_hand::ok_hand::ok_hand:
De komende paar weken kijk je niemand meer aan en zit je alleen maar naar je pols te staren…

1 like

Van harte gefeliciteerd!
Wat een ontzettend toffe chrono!

1 like

Prachtig!

1 like

Gefeliciteerd, wat een prachtige aanwinst is dit :+1:

1 like

Prachtig, proficiat!

1 like

Goede keuze, bij deze de originele :grinning:

19 likes

Wauw , prachtig horloge zeg :star_struck: gefeliciteerd!

1 like

Mooi hoor…geniet ervan!

1 like

Nice, een van de mooiste EP’s.

1 like