Lang omheen gedraaid, uiteindelijk tijdens vakantie in gepast en de knoop doorgehakt.
Ik twijfelde aan de pasvorm en aan de stalen ladderband. Echter, de pasvorm is uitstekend! L2L zoals ik het graag heb: niet te groot en ook de hoogte bleek in de praktijk goed.
De ladderband is prachtig (tijdsconform, eind jaren '60 / begin jaren '70) en draagt ook bij aan het prima draagcomfort. Eerlijk is eerlijk: de sluiting is Rolex 5-digit en zeker geen 6-digit. De band heb ik op maat laten maken maar inmiddels heb ik toch met de houten cocktailprikker deze “een gaatje strakker gezet” in de sluiting (ging erg gemakkelijk). Ik heb een voorkeur voor staal qua band dus, hoewel er mooie combinaties mogelijk zijn, ben ik niet voornemens een lederen band ooit te monteren.
De werkelijk fantastische “Cappucino / Macchiato” wijzerplaat was nooit het twijfelpunt want deze is zo gaaf!! Samen met het “El Primero” uurwerk was dit voldoende aanleiding voor de passessie.
Mijn geboortejaar? 1969. Geboortejaar uurwerk? Juist!!
Helaas ben ik geen goede fotograaf en beschik ook niet over een dure camera dus de hieronder geplaatste foto’s van het El Primero uurwerk zijn niet geweldig.