N.B. Yäeger: wie weet er meer van?

In een boek over horloges stond een tweetal modellen van het merk N.B. Yäeger. Met name de chronograaf Charlie (zie de foto hieronder) vind ik erg fraai. Via Google kom ik wel iets te weten over dit (niet meer bestaande?) merk, o.a. dat het van ene Martin Braun is. Maar veel meer is er niet te vinden, laat staan of ze nog nieuw of tweedehands te koop zijn en waar. En of het een waardevaste investering is misschien, want ze lijken dus aardig exclusief. Wie kan mij er meer over vertellen?

Ik meen te weten dat ze bij het Horloge platform in Den Haag verkocht werden (of worden), misschien weet Gerard daar meer van, ik zou bij hem eens informeren

http://www.chronomaster.co.uk/nb_yaeger_charlie.htm

De No Barriers Yäeger is idd een merk van Martin Braun, worden sinds 2004 gemaakt. De N.B. Yäegers zijn sporthorloges in flieger stijl en pasten daarom niet in het merk Martin Braun, daarom werd dit merk in het leven geroepen.

NBY’s streven is om in de instapprijscategorie iets ‘leuks’ te maken.

Het merk staat in de armbanduhren catalog van 2005 met wat achtergrond info.

Heb zojuist per e-mail van Neil Wood van Chronomaster.co.uk begrepen dat hij deze horloges niet meer leveren kan. De exclusiviteit neemt verder toe, maar daarmee heb ik hem nog niet helaas.

Misschien heb je hier iets aan:

Martin Braun AG
Marktstr. 8
CH-6060 Sarnen

Phone: 0041-(0)41/662 02 42
Fax: 0041-(0)41/662 02 41
www.martin-braun.com
info@martin-braun.com

Ik denk zelf dat het merk een stille dood gestorven is, waarschijnlijk vanwege de samenwerking met franck muller en het hoger in de markt positioneren van het merk Martin Braun…maar goed dat blijft een ongefundeerde gok uiteraard. Martin Braun was in ieder geval de bedenker van NBY, zij zullen je ongetwijfeld kunnen vertellen of het merk nog bestaat en wie het verkochten of als het nog bestaat verkopen.

Succes!

De naam Yaeger in combi met “No Barriers” sloeg op de piloot Chuck Yaeger, de eerste man die door de geluidsbarrière ging met een vliegtuig.

Verder weet ik er niets van.